A 2011. április 29-én, a Moszkva melletti Cskalovszkij légibázis repülőteréről magasba emelkedő, RA-85563 lajstromú Tu-154-es röviddel a felszállás után útjának megszakítására kényszerült, miután a repülőgép alacsony magasságon durván belengett. A vészhelyzetre kiválóan reagáló pilóták visszafordultak, és második próbálkozásra sikeres kényszerleszállást hajtottak végre.
A napvilágra került információk szerint a Tu-154-2B közel tízéves tárolás után szállt fel ismét, a gép Szamarába tartott, ahol a felújítási munkálatait végezték volna. A kényszerleszállást követően megkezdődött az eset vizsgálata, melynek részleteiről már az orosz légierő részéről, Alexander Zelin vezérezredes számolt be. Zelin 2011. május 6-án, pénteken erősítette meg, hogy a Tu-154-es a fedélzeti irányító rendszer meghibásodása miatt vált irányíthatatlanná. A nyilvánosságra hozott felvételeken jól látható, hogy a pilóták profi módon oldották meg a helyzetet, melynek köszönhetően a gépben sem keletkezett kár. Zelin továbbá azt is elmondta, hogy a professzionális munkát végző pilótákat hamarosan kitüntetéssel jutalmazzák. A közelmúltban több baleset is történt már a típussal, így biztonsági okokból például 2010 januárjában az orosz Aeroflot légitársaság is búcsút intett 23 darabos, kiöregedő Tu-154-es flottájának.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024. július 22-én újabb mérföldkövet jelentő eseményt regisztrálhatott a Szlovák Légierő: megérkezett az első két F-16 Block 70 vadászbombázó északi szomszédunk Malacky-Kuchyňa Légibázisára.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.