2017. 09. 23. szombat
Tekla
: Ft   : Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Teljesítette első repülését a Phantom Ray

JETfly  |  2011. 05. 05., 15:20

2011. április 27-én a Boeing közel két és fél éves munkáját koronázta meg a Phantom Ray pilóta nélküli harci repülőgép (UCAV) szűzfelszállása, melyet a kaliforniai Edwards légibázisról hajtottak végre.  A cím ugyanakkor kicsit csalóka is lehet, hiszen – mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk – a Phantom Ray 2010 decemberében már levegőbe emelkedett, igaz akkor nem saját „erőből”, hanem egy speciálisan átalakított Boeing 747 gerincére rögzítve.

A Boeing számára nagy előrelépés a Phantom Ray szüzfelszállása, hiszen ez és a további tesztrepülések végrehajtása már egy látványosabb eredmény, mint a fejlesztéssel eltöltött évek, így várhatóan a program további finanszírozása is megoldott lesz. Az április 27-én végrehajtott 17 perces első repülés során a Phantom Ray 2300 méteres magasságig emelkedett, legnagyobb sebessége pedig 330 km/h volt.

Phantom Ray első repülése

Az elkövetkező hetekben újabb tesztrepülések várnak a gépre, melyek során tesztelni fogják a bonyolultabb fedélzeti rendszereket is. A számos feladatkörben (pl. felderítés, hírszerzés, csapásmérés, légi utántöltés) bevethető Phantom Ray projekt 2008 júniusában indult útnak, egészen 2009 májusáig titokban tartották. A Boeing újdonságát hivatalosan 2010. május 10-én mutatták be St. Louis-ban, nagysebességü gurulópróbáit pedig már 2010 novemberében teljesítette.

Phantom Ray

A Phantom Ray néhány jellemzője:

Személyzet : 0 fő (UCAV)Hossz: 11 méterSzárnyfesztávolság: 15 méterMaximális felszállósúly: 16 556 kgHajtómü: 1 db GE F404-GE-102DMaximális sebesség 0,85 MachHatótávolság: 2 414 kmSzolgálati csúcsmagasság: 12 192 méter

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.