A brit kormány 2010 októberében újraindította a Puma helikopterek modernizációs programját, melyet követően egy HC.1-es verziójú Pumát átrepültek a Benson légibázisról a Eurocopter angliai székhelyére, az Oxford repülőtérre (Kidlington), ahonnan a szétszerelést követően Franciaországba szállították.
Az első modernizált HC.2T1 Puma összeszerelése jelenleg is folyik a Eurocopter franciaországi gyárában Marignane-ban. A helikopter első repülése 2011 áprilisában valósulhat meg. A britek még 2009 szeptemberében kötöttek szerződést a Eurocopterrel, mely szerint 28 (+2 opció) Puma helikopteren végrehajtják a LEP (Life Extension Programme) programot,mely üzlet ellenértéke 467 millió dollár. A modernizáció során a forgószárnyasok új hajtómüveket, avionikát és kommunikációs berendezéseket kapnak. A régi Turbomeca Turmo 3C4-es hajtómüveket, mely 1556 lóerős, lecserélik a Turbomeca Makila 1A1-es, megközelítőleg 1870 lóerős hajtómüvekre. Ez még mindig kisebb teljesítményü, mint a már újabb fejlesztésü Makila 1A2-es, de még így is 35%-kal nagyobb, mint a 3-C4-esé, és nem utolsósorban az új erőforrással közel 25% üzemanyag takarítható meg.
A forgószárnyasok az EC-725-ös típussal megegyező, új folyadékkristályos kijelzőket és navigációs berendezéseket, valamint a Thales cég rádióit is megkapják. A LEP program során, a Pumákat ellátják ugyanazokkal az önvédelmi rendszerekkel, mint amik a brit Chinook és Apache helikoptereken vannak, illetve beépítik a HIDAS (Helicopter Integrated Defensive Aids Suite), valamint megkapják többek között az AN/AAR-57 (V) 3 rakétavédelmi rendszert is. Továbbá beépítenek egy ötödik belső üzemanyag tartályt, és régi farokrotort is lecserélik. Tervek szerint Marignane-ban csak négy HC.1-es verziójú helikopter szerelését végzik majd, a többit már a romániai IAR SA vállalat végzi. Korábban ez a vállalat már modernizált 25 ilyen helikoptert az Egyesült Arab Emirátusok számára, mely során beépítették a Malika1 A1-es hajtómüveket, valamint a kabin folyadékkristályos kijelzőket kapott. A végső szerelésre és a helikopterek berepülésére már az angliai Oxfordban kerül sor.A szerződés értelmében 2012 decemberéig összesen 12 helikopter modernizálásával kell végezni, így várhatóan a Pumák egészen 2025-ig maradhatnak szolgálatban.2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.