A brit BAE Systems elkészítette a terveket, és jelenleg a dél-afrikai Hawk flotta navigációs és fegyverrendszereinek modernizációját hajtja végre. A szoftvereket és a hardvereket dél-afrikai partereikkel, az Advanced Technologies and Engineering céggel közösen fejlesztették. Ezek beépítésével a Hawk Mk120-asok hatékonyabban együttműködhetnek más katonai eszközökkel, mivel képesek lesznek megjeleníteni például a Gripenek, vagy a haditengerészet Corvette fregattjainak radarképét repülés közben.
A modernizáció során, (mely az Operational Capability 4 nevet kapta,) olyan szoftverekkel látják el a gépeket, melyek alkalmassá teszik a radar- és infravörös irányítású rakéták indítására, emellett új digitális videórögzítőt szerelnek be a gépekbe, melyek jobb kiértékelést tesznek lehetővé a gyakorlórepülések után. Ezek jelentős előrelépést jelentenek majd a dél-afrikai Hawk pilóták számára a kiképzési repülések során, illetve a növendékek számára is, akik ezentúl a vadászgépekhez sokkal közelebb álló környezetben ismerkedhetnek meg a harci repülés alapjaival.
A fejlesztéseket 8 gépén már megkezdték, a továbbiak pedig várhatóan még év vége előtt átesnek ezen. Dél-Afrika légiereje 24 darab Hawk Mk120-assal rendelkezik, melyek a Makhado légibázison találhatóak a 85 Combat Flying School állományában. A gépeket a Gripen pilóták kiképzésére használják első sorban, így a kabinjuk kialakítását is próbálják minél inkább ehhez a típushoz igazítani.
A Honvéd high-tech magazin új epizódjában közelebbről is megismerkedhetünk a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépével, mely 2024. szeptember 5-én érkezett meg végleges állomáshelyére, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.