A Boeing a napokban kezdte meg a brit királyi légierő (RAF) által elsőként átvett C-17 Globemaster III típusú szállítógép korszerűsítési munkálatait. Az MLU (Mid-Life Upgrade) program keretein belül a 2001 májusa óta hadrendben álló repülőgépet a Boeing gyártósoráról legördülő C-17-esek jelenlegi konfigurációjára modernizálják.
A hétdarabos brit C-17-es flotta első képviselője (ZZ171) az elmúlt tíz évben közel 14 000 repült órát gyüjtött össze, a szállítógépek össz repült idejéből (65 600 óra) ez a gép vette ki részét a legnagyobb arányban. A brit királyi légierő hetedik és egyben utolsó megrendelt C-17-esét az elmúlt hónapban állították hadrendbe a RAF Brize Norton-ban állomásozó 99. századánál. A Boeing San Antonio-i gyárában végzi a brit szállítógép korszerüsítését, a munkálatokat az előzetes tervek szerint szeptemberben fejezik be.
Szintén a típushoz kapcsolódó friss hír, hogy az indiai légierő a napokban véglegesítette a 10 darab (opcióként pedig további 6 db) C-17-es beszerzéséről szóló megállapodást, a konkrét megrendelés összértéke elérheti a 4,1 milliárd dollárt. India légiereje kiöregedő Il-76-os flottáját kívánja majd folyamatosan leváltani az új C-17-esekkel, az orosz gépek – korszerüsítésüket követően – még várhatóan 10-15 évig szolgálhatják az IAF-t. Az indiai légierő várhatóan újabb amerikai szállítógépeket is rendelni fog, számuk elérheti a 25 db-ot.
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.