Az F-35 Joint Strike Fighter (JSF) hét tesztverziója újra a levegőbe emelkedhet, azonban a gép többi példánya egyelőre a földön marad mindaddig, amíg meg nem találják az okát, hogy az egyik repülőgép generátorai miért hibásodtak meg az elmúlt héten. A repülési engedélyt a típus hét, korábbi verziója kapta vissza; három F-35A és négy F-35B rövid felszállásra és függőleges leszállásra (STOVL) képes modell.
Az F-35 „legöregebb” példánya, az AF-1 lajstromjelü repülőgép 2011. március 14-én újra levegőbe emelkedett, mondta David Venlet altábornagy, a JSF program vezetője a szenátus Fegyveres Erők Bizottsága előtt.
Az F-35 típusú repülőgépeknek azok után kellett a földön maradniuk, hogy 2011. március 9-én, a kaliforniai Edwards légitámaszpontról felszállt F-35A verzió tesztrepülése során kettős generátor meghibásodást és olajszivárgást észleltek.
A vizsgálatban a haditengerészet és a légierő a Lockheed Martin képviselőivel egyetemben arra a következtetésre jutottak, hogy a meghibásodás a generátorok egy újabb konfigurációjánál jelentkezett.
Az új generátorok a légierő negyedik tesztgépébe, az AF-4; a tengerészgyalogság ötödik gépébe, a BF-5, valamint a haditengerészet számára készült első F-35C gépbe, a CF-1 lajstromjelüekbe kerültek beépítésre.
Az F-35 haditengerészeti verziójának, a CF-1 lajstromjelü gép tesztrepülése
Ezek a gépek a probléma okának feltárásáig nem repülnek, mondta Venlet. Az altábornagy egy az F-35 programmal kapcsolatos tárgyaláson beszélt a meghibásodásról, amely tárgyalás másik fő témája a JSF repülőgép számára gyártandó második vagy alternatív hajtómüvel kapcsolatos megbeszélés volt.
A Pentagon hosszú ideje próbálja meggyőzni a Kongresszust, a Rolls-Royce és a General Electric által fejlesztett F136 hajtómü finanszírozásának leállításáról, mivel a Pratt and Whitney F135 típusú hajtómüve megfelelő eredményeket produkál. A Kongresszus a Pentagon kérésének ellenállva 2007 óta finanszírozza az alternatív hajtómü fejlesztését.
2024. november 4-7. között rendezik meg Párizsban az Euronaval haditengerészeti, védelmi kiállítást, melynek keretein belül új szerződést írhatott alá az Airbus Helicopters a hazánk által is üzemeltetett H225M típusú közepes, többfeladatú helikopterre vonatkozóan.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.