Az új-zélandi légierő hadrendből kivont 17 darab Skyhawk gépe előreláthatólag múzeumokban és alkatrészbázisként végzi, mivel a gépekre jelentkező amerikai vásárló fél túllépte a fizetési határidőt. A Tactical Air Services (TAS) cég szerette volna megvenni a gépeket 17 Aermacchi repülőgéppel egyetemben, de a kormány karácsonyig adott nekik határidőt, hogy valamennyi pénzt kifizessenek a gépek árából, azonban ez nem történt meg.
Új-Zéland kormánya ezek után a múzeumokkal vette fel a kapcsolatot, ahová a gépek statikus kiállításra kerülhetnének, illetve felmerült, hogy a Skyhawkokat értékesítik alkatrészként, bár ez nem lenne egy egyszerü müvelet. A típust még használó néhány ország valószínüleg nem mutatna nagy keresletet az öreg sárkányokra és a J52-es hajtómüvekre, azok kora és bonyolult karbantarthatósága miatt, viszont a gépek avionikája felhasználható lehetne. Ez hasonló az F-16-oséhoz, viszont a végső döntést, hogy ki veheti meg őket, az Egyesült Államok mondja ki.
Új-zélandi MB-339CB
Egy egy- és egy kétüléses változatra viszont bejelentette igényét a légierő múzeuma, akik elmondták, hogy fontosnak érzik, hogy megőrizzék ezt a részét a légierő történelmének. Ezek mellett még egy Iroquois és egy Sioux helikoptert is szívesen látna az intézmény vezetője. Az Ashburton Aviation Museum szóvivőjének elmondása szerint ők is érdekeltek a Skyhawkok megszerzésében. Ezeket a gépeket jelenleg a légierő Woodbourne bázisán, Blenheim közelében tárolják, míg az Aermacchi típus az Ohakea bázison található.
Új-zélandi Skyhawk
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a Wizz Air változtatásokat vezetett be, hogy az utasok könnyebben hozzáférjenek az ügyfélszolgálathoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.