Végrehajtotta első repülését az Airbus A400M katonai szállítógép negyedik példánya. A cég ezzel feltette a koronát a 2010-es évre, melynek során a típus több mint 300 felszállás során 1000 órát teljesített a levegőben. A Grizzly 4 nevű gép a spanyolországi Sevillából szállt fel mintegy 130 tonna felszállótömeggel, majd az 5 óra 10 perces repülés után sikeresen landolt.
A gépet Klaus-Dietrich Flade és Christophe Cail tesztpilóták vezették, illetve a fedélzeten voltak még a fedélzeti mérnökök, név szerint Jose Aragon-Gomez, Bruno Bigand, Jose Casado-Corpas, és az első női berepülő fedélzeti mérnök az A400M programban, Catherine Schneider.
A tervezett öt prototípusból így már négy repül, és a tervek szerint két éven belül teljesítik a 3700 órás berepülési programot, ezután pedig megkezdőthet a sorozatgyártás.
A Grizzly 4-es első repülése mellett a program egy másik jelentős mérföldkőhöz is elért, ez pedig az első ejtőernyős ugrás végrehajtása volt a típus fedélzetéről. Ennek a sikeres végrehajtása azt mutatja, hogy a típus a jövőben kiválóan alkalmazható lesz ilyen feladatokra is.
A földi és légi terhelési tesztek már befejeződtek, a repülőgép főbb rendszereinek kipróbálása pedig már nagyon közel jár a végéhez. A repülések során az Europrop International TP400 hajtómüvei és a segédhajtómüvek nagyszerüen müködtek, a géppel eddig 40 000 láb magasra emelkedtek.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.