A Boeing cég ünnepélyes keretek között, a Long Beach-i gyárban átadta a RAF számára a hetedik Globemaster III-t. Ez a mozzanat egy újabb jelentős mérföldkő a Brit Királyi Légierő történetében, mivel tovább erősödik a szállítókapacitásuk, és a hadműveleteket támogató képességük világszerte, de főleg Afganisztánban. Jövő májusban pedig már tíz éve lesz annak, hogy szolgállatba állt az első Globemaster.
Az évek során az Egyesült Királyság C-17-es flottája túllépte a 60 000 repült órát. A Oxford melletti Brize Norton légibázis 99. századához tartozó gépek humanitárius küldetéseket teljesítettek többek között Pakisztánban, Chilében és Haitin. Ez a típus az egyedüli a világon, mely nagy távolságú hadászati szállításokat képes végrehajtani úgy, hogy eközben képes rövid kifutópályával rendelkező, alkalmi repülőterekről üzemelni.
A Boeing ezidáig 224 C-17-est szállított le, beleértve a 20 külföldi vásárló számára gyártott gépet is. Az USAF (beleértve a Nemzeti Gárdát, és a tartalékos egységeket) 204 gépet vett át. A gép többi vásárlói közt megtalálhatjuk Kanada, Ausztrália, az Egyesült Arab Emirátusok és Katar légierejét, a NATO HAW-jét, India pedig 10 gép beszerzését tervezi a közeljövőben.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.