Az indiai Repülés Fejlesztési Ügynökség (ADA) végezte a Tejas Mk.2 új verziójának előzetes tervezését. Egyes feltételezések szerint az indiai harci repülőgép új modifikációjánál felhasználnak olyan komponenseket, amelyeket eredetileg az orosz-indiai fejlesztésű ötödik generációs repülőgép, az FGFA (Fifth Generation Fighter Aircraft - Ötödik Generációs Vadászrepülőgép) építésénél kívánnak alkalmazni.
Napjainkban az ADA egy aktív fázisvezérelt fedélzeti lokátor fejlesztésével foglalkozik. Az új lokátor mellett a Tejas Mk.2 megújított pilótafülkét is kap új számítógépes rendszerekkel, többfunkciós, érintőképernyős kijelzőkkel. Ezeket a berendezéseket az indiai AMCA (Advanced Medium Combat Aircraft) fejlesztése során is alkalmazni kívánják. Az előzetes várakozások szerint az AMCA számára fejlesztendő repülési berendezések nagytöbbsége a következő két-három évben elkészül.
Ezen kívül konstrukciós változásokat is végrehajtanak a Tejas Mk.2 modifikáción. Az alapverzióhoz képest megnövelik a repülőgép fesztávolságát (aminek eredményeképpen nő a szárnyfelület is), ami több fegyverteher valamint üzemanyag befogadását teszi lehetővé. Az indiai védelmi minisztérium október elején hirdette ki a Tejas Mk.1 és Mk.2 hajtómütenderének győztesét. A gépbe beépítésre kerülő, amerikai General Electric által szállítandó F414 típusú hajtómüvek miatt megnövelik a repülőgép hajtómübeömlő nyílását is.
A tervek szerint amint a Tejas Mk.2 verziója rendszerbe áll az indiai légierő állományában, az ADA megkezdi az új, Tejas Mk.3 modifikációjának fejlesztését.
A Royal International Air Tattoo szervezői bizonyára már évekkel ezelőtt elővették az eseménynaptárt: milyen évfordulót illene megünnepelni 2024-ben? Nem volt nehéz dolguk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.