Az izraeli Israel Aerospace Industries (IAI) a napokban fejezte be egy kolumbiai Boeing 767-200ER típusú utasszállító gép szállító-utántöltővé való átalakítását, írja a Defence Aerospace. Az átalakított gép 2010. szeptember elején kezdte meg berepüléseit, utóbbi repülése alatt közel három és fél órát töltött a levegőben. A berepülés alatt tesztelték a légi utántöltési képességét is, melyet az egyik átadásra váró kolumbiai IAI Kfir C10-es vadászgép segítette.
A munkálatok egy kolumbiai megrendelés után kezdődtek el. Az átalakítások során kisebb módosításokat végeztek a Boeing 767-200ER szárnyain, melyek alá az IAI által fejlesztett ARP3 típusú speciális légi utántöltő rendszert szerelték fel. Ezen kívül a gép pótüzemanyag tartályokat is kapott, azonban a tanker szállítógépként is üzemeltethető. A jövőben a kolumbiai légierő az átalakított Boeinget saját Kfir típusú vadászgépeik utántöltésére kívánja használni. Jelenleg Kolumbia 18 darab Kfir típusú vadászgépet tart hadrendben, különböző modifikációkban. 2007-ben az ország védelmi minisztériuma szerződést kötött az IAI-vel Kfir vadászgépeinek modernizálására, közel 150 millió dollár értékben.
Az első modernizált gépet már 2009 júliusában átvehette a légierő. A Boeing 767-200ER átalakításáról a megbeszélések a Kfirek modernizációjáról szóló szerződés aláírásával egyidőben kezdődtek. Arról, hogy a szállító-tanker verziójú 767-est mikor veheti át a kolumbiai légerő, még nincs információ. A módosított gép a KC-767 MMTT (Multi Mission Tanker Transport) megnevezést kapta.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.