A Joint Strike Fighter program győztese, a Lockheed Martin F-35 STOVL változatú példánya a hangsebességnél is gyorsabban repült 2010. június 10-én, először a típus történetében. A gép az első szuperszonikus teszten Mach 1,07 sebességet ért el.
„A katonai repülés történetében először mondhatjuk, hogy van egy szuperszonikus lopakodó gépünk rövid fel- és leszálló képességekkel” - mondta Bob Price, a program egyik illetékese. Az F-35B az amerikai tengerészgyalogságnál, a brit királyi haditengerészetnél és légierőnél, illetve az olasz haditengerészetnél és légierőnél fog a jövőben szolgálatba állni.
A típus életében mérföldkövet jelentő repülés a 30. volt az F-35B BF-2 jelü példányával. A pilóta az amerikai tengerészgyalogság tisztje, Matt Kelly alezredes volt, aki 30 000 láb magasságon gyorsította a gépet a hangsebesség 1,07-szeresére a Patuxent River tesztbázis közelében. A jövőben kipróbálják a repülőgépet a hangsebesség 1,6-szorosán is, ami a felfegyverzett (a rakétákat a törzsben hordozó) gép számára a csúcssebességet jelenti. Az F-35-ösök ekkora sebességnél is képesek lesznek a rakéták, illetve bombák célbajuttatására.
Az összes F-35-ös közül a BF-2 már a harmadik volt, amelyik átlépte a hangsebességet, ez idáig ezt két F-35A-val érték el.
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.