2010. június 12-én, szombaton, ünnepélyes keretek között búcsúzott a kínai légierő a J-6 típusú vadászgépeitől, amely a szovjet MiG-19 Farmer kínai változata. A J-6-os egészen az 1990-es évek közepéig képezte a kínai vadászgép flotta gerincét, 2005 után azonban már csak a pilóták képzésére, valamint légi célpontokként hasznosították a megmaradt példányokat.
A Szovjetunió 1957-ben fejezte be a MiG-19-esek gyártását, melyből 1958 és 1981 között Kína is legyártott közel 4000 darabot. A vadászgép exportváltozata, az F-6-os, állítólag még Iránban, Mianmarban, Szudánban és Észak-Koreában is aktív szolgálatban áll, a típus korábbi üzemeltetője volt többek között Albánia, Banglades, Irak, Szudán, Vietnám és Pakisztán légiereje. A Shenyang Aircraft Corporation által gyártott kínai MiG-19-es 1958. december 17-én teljesítette első repülését, maximális sebessége 1,45 Mach, csúcsmagassága 17 900 méter, hatósugara pedig - két póttartállyal – 640 kilométer.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.