2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Amerikai légi egységek- A 171. Légi Utántöltő Ezred

JETfly  |  2002. 11. 13., 16:29

A vadászrepülőgépekkel és elfogó vadászokkal szemben támasztott követelmények ellentétben vannak a távolsággal. A nagyobb légierők koncepciója, gyors reagálás, minnél nagyobb távolság megtétele leszállás nélkül, folyamatosan növekedő igény merült fel a légiutántöltő gépek használatára.

1954-ben a Boeing Airplane Company sokat kockáztatott mikor megépítette a prototípust, amely az év júliusában repült először. Fontos tényező állt a háttérben, amiért kockáztattak. Információik szerint az USAF ha van alkalmas a légiutántöltő, szállítógép. akkor lecseréli a KC-97-es családot.

A KC-135A Stratotanker prototípusát a civil 707-ből fejlesztették. Közben a párhuzamosan futó fejlesztésben új design-t kapott szélesebb törzzsel, valamint teljesen áttervezték a teljes rendszert. A gyors tervezői munkának köszönhetően 1957. április 30-án megkezdték a KC-135A típusok szállítását. 1965 januárjáig 732 adtak át, átlagban havonta húsz gép készült el. Az alap KC-135A ablak nélküli repülőgéptörzzsel rendelkezik 80 felcsapható üléssel vagy többsoros üléssel és rögzítésre alkalmas rakodó padlózattal rendelkezik. Teljes feltöltésnél 12 tank a szárnyban, kilenc a géptörzsben és egy a padló felett helyezkedik el. Közel 1000 gallon, azaz 3785 liter üzemanyagot tud szállítani. A repülő nagy sebességgel ( kb. 900 km/h) tud haladni légi tankolásnál. A tankolás közben a boom operátor hasalva felügyeli a folyamatot a géptörzsben kialakított megfigyelő helyről. A KC-135 gépekből 615 áll rendszerben 35 századnál. A 171th Air Refueling Wing két századában tíz KC-135 repülőgép van. A Super Tanker Unitból három található a Nemzeti Gárda légierejénel.

Amikor döntés született, hogy a 21. Században is üzemeltetni fogják a Stratotankereket, akkor tudták, hogy a szárnyak alatti borítást ki kell cserélni. A munkálatokat 1975-ben kezdték és 1985-re több mint ötszáz repülőgép szolgálati idejét növelték meg. Az elsődleges átalakításokat egy hajtómü csere program követte. Az Nemzeti Gárda gépeibe a JT3d típusú kétáramú gázturbinás sugárhajtómüveket építették be. A KC-135 gépekre a Model 707 nagyobb méretü farokrésze, hajtómü gondola tartói és hajtómü gondolái kerültek fel. A gépet új fékekkel és csúszásgátlókkal látták el. Ez lett a KC-135E típus.

Müszaki adatok:

Gyártó: Boeing Airplane Company. 1961-től The Boeing Company

Hajtómüvek:

Négy darab 6.237 kg rerjü Pratt&Whitney J57-59W vagy –43WB sugárhajtómü

Méretek:

Szárnytávolság: 39.88 méter

Hosszúság: 40.99 méter

Magasság: alap gép: 11.68 méter

magas vezérsík: 12.69 méter

Szárnyfelület: 226m2

Teljesítmény:

Maximális sebesség: 933 km/h

Szolgálati sebesség: 856 km/h, 10.700 méteren

Emelkedés: 393 méter/perc (J57)

1.494 méter/perc (TF33)

Szolgálati magasság, teljes töltéssel: 10.975 méter

Hatósugár: üresen: 5.552 km

Teljes töltéssel: 1.950 km

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.