A török légierő harminc darab új F-16 E/F típusú vadászrepülőgépéhez F-110-GE-129B hajtóműveket rendelt, így ők lesznek az első vevői az F-110 Service Life Extension Programnak, a SLEP-nek. Ezzel a megrendeléssel a török légierő közel kétszáz F-16 típusú repülőgéppel fog rendelkezni, és a második legnagyobb F110/F-16 üzemeltetővé válik az Egyesült Államok mögött.
A SLEP feljavítások háromdimenziós aerodinamikai technológiát és újratervezett áramlási utat is tartalmaznak. Egy ilyen modernizálással jelentősen megnövelik a javítások közötti intervallumot, és közel huszonöt százalékkal csökkennek a karbantartási költségek a drága, különleges vizsgálatok kiküszöbölése miatt.
Az amerikai kormány 220 millió dollár értékü szerződést ítélt oda a General Electricnek, amely szerint harmincnégy F110 hajtómüvet vetnek alá a SLEP modernizációs programnak. Ezeket a felújított hajtómüveket F-16 C/D vadászgépekbe építik majd be. Ezzel a programmal a tervek szerint közel egymilliárd dollárt spórolhatnak meg. A modernizálás iránt már több, F110 hajtómüveket üzemeltető ország érdeklődik, köztük Bahrein, Izrael és Japán.
A SLEP sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy a B-1B bombázók F101 és a B-2 és U-2 típusú repülőgépek F118-as hajtómüvére is kidolgozzák.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.