2017. 10. 18. szerda
Lukács
: 308 Ft   : 262 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MI-28A Harci helikopter

JETfly  |  2002. 05. 08., 16:37

A kétüléses harci helikopter feladata páncélozott és nem páncélozott célok, alacsonyan repülő légi célok valamint az élőerő pusztítása a harctéren. A helikopter kialakítása hagyományos farokrotoros.

A főrotor agy rugalmas csapágyazása az egyszerübb szerkezeti kialakítást szolgálja. A főrotor lapátok kompozit anyagból készülnek. A farokrotor kétsíkú kialakítású önállóan vezérelhető X alakú lapátokkal. Az elforgatható stabilizátor aszimmetrikus elrendezésü és a faroktartó végén helyezkedik el. A helikopter hárompontos farokkerekes nem behúzható futómüvel rendelkezik.

A MI-28A erőforrása két TV-3-117VMA tengelyteljesítményt szolgáltató gázturbinás hajtómü. A hajtómüvek deflektorral és porkiválasztóval rendelkeznek, hogy megakadályozzák a por bejutását a beömlőnyílásokba, ezzel védve a hajtómüveket, amikor előkészítetlen területről szállnak. A hajtómüvek a sárkány két oldalán helyezkednek el növelve ezzel a harci túlélő képességet. A helikopter rendelkezik egy segédhajtómüvel is az önálló üzemelés érdekében.

A MI-28A túlélőképességét növelő berendezések magukban foglalják:

A helikopter vezetőfülke páncélozását;

A tüzelőanyag tartályok öntömítő bevonatát;

A tüzoltó berendezést;

A kiömlő nyílások fölött található a kiömlő gázok hőkibocsátását csökkentő keverő dobozokat;

A megkétszerezett és tartalék hidraulika, energia és kormányvezérlő rendszereket.

A személyzet (pilóta és navigátor) egy tandem elrendezésü fülkében helyezkednek el önálló fülketetők alatt. A fülketetőn felül áramvonalazott borítás alatt elhelyezett elektronikus berendezések egységei árnyékolják a személyzet fülkéit. A helikoptert energia elnyelő ülésekkel és futómüvekkel látták el a személyzet védelme érdekében kényszerleszállás vagy kis magasságról történő lezuhanás során. A MI-28A kis nyilazási szögü, közép elhelyezésü szárnyakkal rendelkezik, melyeken két-két felfüggesztési pont található. A szárnyvégekre zavaró konténert szereltek. A helikopter fegyverzetéből kiemelkedik a nagyteljesítményü 30 mm-es toronyban elhelyezett gépágyú, melyet két síkban stabilizálnak és egy tüzvezető egység késleltet, a lőszert két dobozban helyezték el közvetlenül a gépágyú bölcsőjén.

A helikopter harckocsi elhárító rakétarendszere képezi a harckocsi elleni fegyverzet gerincét, mely képes megsemmisíteni erősen páncélozott célokat, különálló tüzeszközöket és alacsonyan repülő légi célokat. A helikopter rendelkezik még konténerekben függesztett nemirányított rakétákkal és gépágyúkkal a gyengén páncélozott, sebezhető és területcélok ellen. A MI-28A-t modern megfigyelő/célzó, helikoptervezérlő/navigációs és kommunikációs és egyéb rendszerek jellemzik, melyek biztosítják, hogy mind a pilóta mind pedig a navigátor végrehajthatja a gép vezetését, a navigációt és a célzási feladatokat. A helikopter hosszú ideig önállóan üzemelhet gyengén előkészített területről. A helikopter bármilyen éghajlati és földrajzi körülmények között képes végrehajtani harcfeladatokat. A MI-28A felülmúlja a MI-24P képességeit.

A helikopter alapvető jellemzői:

Személyzet: 2 fő

Felszálló súly (kg):

Normál: 10400

Max.: 11500

Harci terhelés tömege (kg):

Normál: 638

Max.: 1605

Üres súly: 7890 kg

Repülési sebesség (km):

Max.: 282

Utazó: 260

Függeszkedési magasság: 3450 m

Szolgálati csúcsmagasság: 5750 m

Hatótávolság normál felszálló súly esetén: 460 km

Áttelepülési hatótávolság: 1105 km

Geometriai méretek (m): 16,85x4,81

Főrotor átmérő: 17,2 m

Hajtómü: 2 db TV3-117VMA (2200 LE)

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2017. 10. 16., 16:19
Kanada hivatalosan is kifejezte érdeklődését az ausztrál F/A-18A/B Hornetek iránt. A kanadai Királyi Légierő CF-18-ainak ideiglenes pótlására kiváló lehetőséget nyújtanának az ausztrálok használt vadászbombázói.
2017-10-13 15:34:23
Minden idők legerősebb szeptemberi utasforgalmát rögzítették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szeptemberben: 1 247 352 utas érkezett és indult a budapesti repülőtérről. Tavaly még a júliusi csúcsban sem volt ekkora forgalom a Budapest Airport két terminálján.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 10. 18., 10:13
Az idén az SMi Group szervezésében, Londonban szervezték meg a katonai repülőkiképzéssel foglalkozó nemzetek és szervezetek éves konferenciáját.
2017. 10. 16., 12:43
Az átadás optimista légköre, és a mai bonyodalmak. A Singapore Airlines a legelső A380-asát már leállította, de még átvesz öt újat.
2017. 10. 16., 09:14
Az MH 86. Szolnok Helikopter Bázison tavaly álltak szolgálatba a légimentőktől átvett AS350B Ecureuil (Mókus) helikopterek. A májusi családi napon már átlépték az ezer repült órát és szeptember végén 1300 felett járt a két géppel teljesített óraszám.
2017. 10. 12., 13:22
Egy Kanadából Dubajba tartó civil utasszállító repülőgépet ért bombafenyegetés miatt riasztotta október 12-én, csütörtökön 11 óra 30 perc körül a Magyar Honvédség készültségi szolgálatában lévő Gripenjeit a NATO Integrált Légivezetési Központ.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Július 31-én új parancsnok került az MH Katonai Közlekedési Központ (MH KKK) élére Bárdos Antal ezredes személyében, aki Fejes Károly alezredestől, az addigi megbízott parancsnoktól vette át a csapatzászlót.