2017. 09. 22. péntek
Móric
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Szu-30-as vadászrepülőgép

JETfly  |  2002. 05. 08., 15:16

Szu-30-as repülőgép fő feladata, támogatni a csoportos légicsapásokat. Kialakítása a Szu-27 kétüléses változatából történt. Alap feladata is megegyezik ezzel.

Behatolni a terület fölé

- Megtörni és megsemmisíteni az ellenséges pilóta-nélküli vagy pilóta által vezetett repülőgépeket

- Fenn tartani a légi fölényt

- Fedezni a saját csapatokat a front vonalon

- Megsemmisíteni a légi szállítású csapatokat

- Légi felderítés

- Földi célok megsemmisítése

A Szu-30-as képes a légi harcra teljes radarzavarás mellett, elektronikus hadviselés eszközeinek használata mellett, minden időjárási viszonyok között, éjjel és nappal.

Integrált törzs és szárny szerkezet biztosítja a magas aerodinamikai jellemzőket. A sárkányszerkezet feépítése együtt a felhajtó-erő növelő berendezések segítségével biztosítják a repülőgép manőverező képességét nagy állás-szögü repülés esetén. Beépített légi-utántöltő berendezés biztosítja a repülés hosszát, amelynek csak a pilóta fizikai állóképessége szab határt. A repülőgép mozgatását AL-S1F típusú hajtómüvekkel oldották meg, melyek egyenként 12500N tolóerőt biztosítanak. A hajtómüvek levegő ellátását hosszú szívócsatornákkal oldották meg.

Fedélzeti rendszerek:

- Kereső és tüzvezető lokátor

- Opto-elektronikai tüzvezető rendszer

- Integrált navigációs és repülésirányító rendszer

- Elektronikus számítógép egység

- Kommunikációs eszközök

Ezek a berendezések biztosítják a légi célok teljes körü felderítését, célkövetést, ezek megsemmisítését "levegő-levegő"rakétákkal, földi célok megsemmisítését "levegő-föld" nem irányítható fegyverzet segítségével. Fegyverzet ellenőrzés a hátsó fülkéből történik.

A fegyverzet széles körben változtatható, beleértve a következőket:

- "levegő-levegő"közepes és kis hatótávolságú légiharc rakéták

- nem irányított rakéták, bombák

- 30mm-es gépágyú

A repülőgép fő célja a magas manőverező képesség, nagy távolságú cél felderítés, több cél egyidejü lefedése A Szu-30 általános képességeiben felülmúlja az F-15-t, vagy azzal egyenértékü.

A repülőgép alapvető jellemzői

Személyzet: 2fő

Felszálló súly: (normál/maximum) 22500/33000kg

Harci terhelhetőség: 1400/6000kg

Hatótávolság

Föld közelben: 1300km/h

Nagy magasságban: 2450km/h

Szolgálati csúcsmagasság: 17500m

Maximális túlterhelés: 9g

Geometriai adatok:

Hossz: 31,9m

Magasság: 6,36m

Fesztávolság: 14,7m

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.