Az Egyesült Államok tengerészgyalogsága (USMC) várakozásai szerint 2019 végén a Bell Boeing V-22 Légi Utántöltő Rendszer (VARS) névvel illetett Osprey változat elérheti az ún. bevezető műveleti képességet (IOC), amely a hadrafoghatóság első lépcsőfoka.
Erre az időpontra a tervek szerint konkrétan négy gép rendelkezik majd a műveleti feladatokhoz szükséges eszközökkel.
A VARS feladata elsősorban a USMC harci gépeinek, vagyis a Boeing AV-8B és F/A-18, a Lockheed Martin F-35B és a Sikorsky CH-53 típusok légi tankolása lesz. A projektre a szerződést 2016 októberében kötötték meg a felek, noha az eredeti elképzelések alapján már az F-35B bevethetővé nyilvánításának időpontjára szerették volna demonstrálni a rendszer működőképességét.
Ez azonban többek között a szerződés csúszása miatt sem valósulhatott meg, és a tesztelés pontos ütemezése még továbbra sem született meg. 2013-ban és 2015-ben már voltak előzetes tesztek az F/A-18 típussal, amelyek során semmilyen problémát nem okozott a billenőrotoros gép mögött történő repülés.
A VARS eszközeit a Cobham Mission Systems gyártja majd a 2018-as év folyamán, amely a már meglévő FR300 jelű légi utántöltő egység alapján készül. A V-22 programiroda tervei között szerepel a típus gépágyúval és ajtólövésszel történő felszerelése is, de ez egyelőre még csak előzetes elképzelés.
Forrás: Flightglobal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Folytatódik a Pardubicében található Repülési Kiképző Központ (CLV) flottájának modernizációja: az új L-39 Skyfox-ok mellett a kiöregedő Zlineket is újakra cserélik.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.