2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Év végéig megérkezhet a Tejas új hajtóműve

JETfly  |  2015. 07. 15., 12:51

Az indiai tervezésű Tejas LCA (Light Combat Aircraft) repülőgép fejlesztését felügyelő ADA (Aeronautical Development Agency) várhatóan az idei év végéig megkapja az első nyolc darab General Electric F414-GE-INS6 hajtóművet a repülőgép Mk 2 változatához. Az új hajtóművek 90-98 kN tolóerő leadására képesek szemben a korábbi, Mk 1 változathoz használt General Electric F404-GE-IN20 hajtóművekkel, amelyek 80-85 kN körül teljesítenek, ezt pedig az Indiai Légierő kevesellte, ugyanis véleményük szerint ezzel nem használható ki a gép teljes manőverezőképessége és terhelhetősége.

Az F414 egyébként a Super Hornet és a Gripen által is használt hajtómü, amely a légierő mellett a haditengerészeti Tejasokban is müködni fog, melyek szolgálatba állítására még jó néhány évet várni kell, addig pedig a régi F404-esekkel repülhetnek a prototípusok és a kezdeti, korlátozott sorozatgyártás repülőgépei.

Az ADA jelenleg szóban forgó 8 darabos megrendelése mellett a gyártó HAL további 99 darab F414-es hajtómüre jelentette be igényét mintegy 800 millió dollár értékben, ebben az esetben azonban a szerződést csak akkor fogják aláírni, ha az LCA Mk 2 program már előrébb tart a fejlesztési fázisban.

Tejas

A HAL-hoz érkező hajtómüvek szétszerelve kerülnek leszállításra, az összeszerelésről az indiai cég gondoskodik, akik tervezik az erőforrás licenc alapján történő gyártását is 500-600 darabos mennyiségben, amely a légierő jövőbeli 100-110 illetve a haditengerészet 40 darabos Tejas állományához szükséges. Ez azt jelenti, hogy statisztikailag egyetlen gép esetén, kb. 3 000 órás élettartam alatt 3,5 hajtómü „elfogyasztásával” számolnak.

Az LCA Mk 2 prototípusa az ADA szerint leghamarabb is csak 2018-ban emelkedhet a levegőbe, ami nem meglepő, hiszen például a nehezebb hajtómüvek miatt még át kell tervezni a törzs hátsó részét. Eközben a légierő már jelezte a védelmi minisztériumnak, hogy a megrendelt 36 Rafale repülőgép mellé további 44 gépre lesz szükségük, mivel 2-3 éven belül 10-11 századnyi (180-200 darab) MiG-21 és MiG-27-es repülőgép nyugdíjazása lesz esedékes. Amennyiben nem történik beszerzés, 2022-re 25-re csökkenhet a repülőszázadok száma az ideálisnak tartott 45-höz képest.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.