A Saab védelmi és biztonsági ipari vállalat nyilvánosságra hozta a cseh Gripen Ipari Együttműködési Program éves teljesítési jelentését a 2014-es évre. Ez részét képezi a 2004-14-es ipari együttműködési megállapodásnak.
A jelentés, amelyet a cseh védelmi minisztérium jóváhagyott, annak az Ipari Együttmüködési Programnak az éves teljesítéséről számol be, amely 14, a svéd kormány részéről a Cseh Köztársaság rendelkezésére bocsátott Gripen harci repülőgép lízingelését kísérte. Közlése egyben a 2004-ben indított Ipari Együttmüködési Program tízedik évének végét jelenti.
A 2014-es év főbb eredményei a következők voltak:
● Halmozott értékben 31,6 milliárd cseh koronás kötelezettségteljesítés 2014 végéig a Cseh Köztársaság számára
● A megállapodás szerinti teljes kötelezettség 124 százaléka (a 2005-15-ös Gripen lízingszerződés értékének 130 százaléka) a Cseh Köztársaság számára
● A közvetlen tranzakciók halmozott értéke meghaladta az 5,4 milliárd cseh koronát: ez a teljes kötelezettség 21 százalékának felelt meg
● A teljes kötelezettséget időben, terv szerint sikerült teljesíteni
● A 2014 évi tranzakciók értéke 2.4 milliárd cseh korona
● 2014 decemberéig 58 regisztrált Gripen ipari együttmüködési tranzakció
“Büszkén jelentjük be, hogy az Ipari Együttmüködési Program elérte a célját, a cseh ipar támogatását, és értékben meghaladta a szerződésben foglalt kötelezettségeket. Ez bizonyítja, hogy a Saab teljesíti ígéreteit, és kölcsönösen előnyös együttmüködést nyújt kormányoknak és a magánszektorban müködő partnereknek egyaránt, beleértve a Saab ellátási láncát. A cseh kormány támogatásának köszönhetően e program kiváló példája a jól végzett ipari együttmüködésnek”, mondta Daniel Boestad, a Saab AB alelnöke és Közép-Kelet-Európáért felelős vezetője.
"A svéd féllel való együttmüködés a teljes Gripen-lízingidőszak során kiválóan alakult. A repülőgépek megbízhatóak, a cseh pilóták az elmúlt tíz évben 20 ezer órát repültek rajtuk. Örülök, hogy az Ipari Együttmüködési Program szintén sikeresen ment végbe", mondta Martin Stropnicky, a Cseh Köztársaság védelmi minisztere.
Háttér - A Cseh Gripen Ipari Együttmüködési Program
A Saab célja az volt, hogy olyan ipari együttmüködési projekteket hozzon létre, amelyek hozzájárulnak partnereinek hosszú távú gazdasági erejéhez, mind a védelmi, mind pedig a civil területen. A cseh Gripen Ipari Együttmüködési Programról 2004-ben született szerződéses kötelezettség azzal a céllal, hogy a cseh Gripen harci gépre vonatkozó lízingszerződés értéke, azaz 25,545 milliárd cseh korona 130 százalékának megfelelően generáljon ipari együttmüködést. Az ipari együttmüködési tranzakciók értékét a megrendeléssel kapcsolatosan generált nettó exportban határozzák meg (vagyis a tranzakciók teljesítésével összefüggésben külföldön beszerzett áruk és szolgáltatások költsége levonásra kerül), külföldi partner befektetésével összefüggően pedig a vállalat termékeinek értékesítéséből származó nettó bevételben. Az Ipari Együttmüködési Program megköveteli, hogy a közvetlen ipari együttmüködés legalább a szerződés szerinti teljes érték 20 százalékának feleljen meg (a közvetlen ipari együttmüködés a védelmi, légi ipari, illetve a biztonsági szektor tranzakcióira vonatkozik).
Az Ipari Együttmüködési Program minden aspektusát az Ipari Együttmüködési Program Megállapodása szabályozza, amely kétoldalú szerződésként, 2004-ben jött létre a Saab és a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériuma között. A cseh ellentételezési jogszabályt az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium 2010-es, 19. számú rendelete jelenti. A Védelmi Minisztérium rendelkezik a végső jogkörrel, hogy az ipari együttmüködési tranzakciókat jóváhagyja vagy elutasítsa. Az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium a több tárcát átfogó Ellentételezési (Offset) Bizottsággal együtt az Ipari Együttmüködési Program adminisztrátora és technikai garanciavállalója. A szerződési feltételeknek megfelelően az Ipari Együttmüködési Programot évente független auditvizsgálatnak vetik alá.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.