2017. 09. 24.
Gellért, Mercédesz
: 310 Ft   : 258 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vízre szálltak a hajózók

JETfly  |  2015. 04. 28., 09:56

Döntetlent harcolt ki Kecskemét, Gripen-pilótákkal megerősített vízilabdacsapata az olimpiai bajnokokat felsorakoztató Honvéd gárdája ellen április 26-án. A hazai pólósok sporttörténeti sikeréhez Péter „Pezó” Zoltán százados és Oláh „Dani” Dániel főhadnagy egy-egy góllal járultak hozzá. A két vadászpilóta teljesítményének az értékét növeli, hogy korábban csak a strand kismedencéjében labdáztak a gyerekekkel.

Levegőben és földön már bizonyítottak, most pedig a vízben is helytálltak az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis vadászpilótái. A Hírös Sport Nonprofit Kft. csapatát erősítve, sportszerü küzdelemben 9-9 arányú döntetlent harcoltak ki a világ legjobbjai közt számon tartott játékosokat kiállító RacioNet Honvéd együttese ellen. A Gergely István, kétszeres olimpiai bajnok és világbajnok második helyezett pólós vezette rangadón ugyan elcsattant néhány véletlen pofon, és a víz alatt is keményen küzdöttek a lábaikkal a versenyzők, de kiállítást érdemlő szabálytalanság nem történt. 

A kecskemétiek számára győzelemmel felérő 9-9-es döntetlenhez a Gripen pilóták is jelentős mértékben hozzájárultak. Nem csak Péter százados és Oláh főhadnagy góljával, hanem azzal, a labdáért keményen harcoló hozzá nem értésükkel is, amelyek kiszámíthatatlan következményeivel a Honvéd profi játékosai láthatóan nem tudtak mit kezdeni.

A rangadó kísérőrendezvénye a sárkányhajósok rendhagyó küzdelme volt a medencében. Ezt a versenyt leginkább egy fordított kötélhúzáshoz, vagy a szumóhoz lehetne hasonlítani. A két csapat most ugyanis egymással szemben evezett a hajóban, a cél az ellenfél kilapátolása volt a küzdőtérről. Ebben a versenyszámban a repülőbázis három csapatot is indított. Először a Gripen 2 legénysége ült hajóba - pillanatokon belül veszítettek is. Csapata nem várt sikertelenségét Fekete „Dugó” Tamás alezredes, a bázis megbízott parancsnokhelyettese azzal indokolta, hogy a fiúk közül mindenki most ült életében először sárkányhajóban, fogalmuk sem volt, hogy mit kell majd csinálniuk. Győzni akartak, ezért mindenki teljes erejével lapátolt, de a versenyzők közt nem volt meg a kellő összhang. 

Ugyancsak gyengén kezdett a bázis földi személyzetéből verbuválódott Szerény Szentgyörgyiek gárdája is. Ezt viszont Horváth Máté főtörzsőrmester azzal magyarázta, hogy közvetlenül a rajt után eltört a csapatkapitányuk lapátja. Kiesett a legerősebb emberük, esélyük sem maradt a győzelemre. 

A Jim „Rotor” Stokman, Simon „Honeybadger” Long és Thad „Vane” Reddick amerikai pilótákkal megerősített Gripen 1 legénysége viszont az előkelő második helyen végzett a versenyben. A csapat kapitánya, Gróf „Geri” Gergely őrnagy nagyon elégedett az elért eredménnyel. Bár valamennyien most ültek először sárkányhajóban, hajózó létükre mégis helyt álltak a vízen.

A fentiek alapján egyértelmüen kitünik, hogy a bázis állományából a parancsnok, Ugrik Csaba dandártábornok rendelkezik a legnagyobb vizes tapasztalattal. Fia, Milán ugyanis évekig vízilabdázott kecskeméti színekben, apaként pedig sok meccsét végig nézte. Hatalmas elméleti tudás birtokában vette fel tehát a 16-os sapkát, a mérkőzés végén azonban önkritikusan bevallotta: óriási a különbség az elmélet és a gyakorlat közt.

Fotó: a szerző, Galambos Sándor felvételei

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 22., 12:54
A Stratolaunch túlesett olyan fontos próbákon, mint az üzemanyag- és az elektromos rendszer ellenőrzése, de saját erejéből még nem gurult.
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Mintegy száz modern busszal gazdagodik 2019-re a Magyar Honvédség – közölte dr. Simicskó István honvédelmi miniszter a HM CURRUS Zrt. és az IKARUS Járműtechnikai Kft. együttműködésével elkészült, CURRUS ARIES-VOLVO, Euro VI-os motorral szerelt csapatszállító busz prototípusának bemutatóján, szeptember 21-én, csütörtökön Székesfehérváron.