Beüzemelték a Saab SR-3 radarját.
A Cseh Légi Irányító Szolgálat (ANS CR) formailag is jóváhagyta és hitelesítette a Saab SR-3 típusú felszíni mozgás radarját, így az már teljes körűen működik a Václav Havel repülőtéren. Idén márciusban nyerte meg a Saab a szerződéskötés lehetőségét arra, hogy új SMR-t (Surface Movement Radar) telepítsen a Václav Havel reptéren. A Saab kevesebb, mint öt hónap alatt elvégezte a telepítést, valamint a rendszer optimalizálását és most megkapta a végső működési engedélyt a rendszer üzemeltetésére.
“A programot gyorsan és hatékonyan végrehajtottuk. Az SR-3 rendszert az alapokról építettük fel és különösen nagy figyelmet fordítottunk a teljesítményre, az egyszerűsített karbantartásra és a telepítésre. Ezt úgy tudtuk elérni, hogy szorosan együttműködtünk partnerünkkel, az ANS CR-rel”, mondta Anders Carp, a Saab Felügyeleti üzletágához tartozó Forgalom Menedzsment részlegnek vezetője. Az SR-3 radar helyzetfelismerése minden időjárási körülmény közepette megbízható és biztonságos. A radart nem-együttműködő célpontok - köztük repülőgépek, földfelszíni járművek és más akadályok - érzékelésére egyaránt fogják használni, továbbá beépítik a prágai repülőtéren már működő A-SMGCS (Advanced Surface Movement Guidance & Control Systems) rendszerbe. Az SR-3 digitális ASTERIX CAT240, valamint analóg video kimenettel egyaránt rendelkezik, így az elöregedő radarok helyettesítésére is kiválóan alkalmas. Az SR-3 alkalmazásával az ügyfelek költséghatékonyan frissíthetik meglévő rendszerüket.
A Saab szilárdtest radarok fejlesztése és gyártása terén elért tízéves tapasztalatra építve az SR-3 nyílt építészeti megoldásokat alkalmaz, amelyik általános ipari felületeket használ és így könnyen integrálható akár egy új, akár egy más működő forgalomirányítási rendszerhez. A radar az A SMGCS 1, 2 és 3. szintjén teljes mértékben alkalmazkodik az EUROCAE ED-116 és az EUROCAE ED-87B sztenderdekhez.
A Saab légiforgalmi menedzsment megoldásokat kínál hat kontinens több mint 40 országában civil légiközlekedési ügyfelek, repterek és légitársaságok számára.
Forrás: SAAB
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.