Tisztelt Olvasók! Év eleje óta csend van Az Ég Katonái körül. A közösségi oldalon folyamatosan látjuk, hogy a jakabszállási repülőtéren 30 éve álló MiG-15-ös repülőgép egyre szebb! Emiatt is kerestük meg Simon Robit, az egyesület elnökét.
JETfly: Szia Robi! Először is szeretnénk gratulálni az elismerésekhez, amit tavasszal átvehettetek! Igen nagy csend van körülöttetek. De azért a háttérben gőzerővel dolgoztok a MiG-15-ös repülőgépen. Kérlek, mondd el, hogy áll most a gép felújítása?
SRS: Sziasztok, tisztelettel köszöntöm az Olvasókat! A többiek nevében is nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat! A fülketető összeépítése, az oldalszámok, felségjelek festése és a lakkozás van hátra. Terv szerint alakul a felújítás. A júniusi H145M helikopter tragédia miatt halasztottuk el az avatót július 29-ről, szeptember másodikára. Emiatt átszerveztük a munkákat.
JETfly: Mire számíthatunk az avatón, hiszen mindig meglepitek valamivel a jelenlévőket?
SRS: Az eredeti időpontra kaptunk katonazenekart és díszőröket. Az időpont halasztás miatt visszamondtuk mindkettőt. Most újabb engedélyeztetésre van szükség, ez folyamatban van. Reménykedünk benne, hogy nem lesz akadálya az új időpontban sem! Vannak ötleteink, hogy mivel lehetne maradandóvá tenni a Farkas Bertalan nevére kerülő MiG-15-ös avatót, még nincs végleges döntés.
JETfly: Hála és tisztelet nektek, hogy nem feledkeztetek meg a Sky Hussars kötelékről sem. Láttuk a fotókon, hogy nagyon jól sikerült az a hétvége is! Honnan jött a gondolat?
SRS: Simon Csillától. Ő Csücsör párja, aki maga is repült a kötelékben. Valóban nagyon jó volt a hangulat! Szerencsére a műszaki állományból is eljöttek néhányan! Megbeszéltük, hogy minden évben folytatjuk ezt a kis találkozást!
JETfly: Az avató után milyen terveitek vannak még?
SRS: Készülünk a szeptember 8-10. között rendezendő Szeged International Airshowra és az egy héttel később, Táborfalván rendezendő Nemzetközi Hadikultúra és Military Fesztiválra! Igazi különlegességgel fogunk megjelenni! Egy ZIL-131-es teherautóval, aminek a felépítménye különleges! Az RP-22 fedélzeti lokátorállomás ellenőrzésére, javítások és időszakos vizsgák végrehajtására volt alkalmas. Ez a radar, a MiG-21bis repülőgépbe volt rendszeresítve. A Zilt, a repülőgépek füves repülőtérre való kitelepülésekor, a MiG-21-es típussal nem rendelkező repülőterekre való leszállás után, esetleges hiba esetén lehetett alkalmazni. Várhatóan a KM-1M katapultülést is ki lehet majd próbálni mindkét helyszínen!
JETfly: Köszönjük szépen, hogy ismét rendelkezésre álltál! Nagyon szurkolunk nektek, hogy az avató jól sikerüljön! Aztán a másik két programhoz is!
SRS: Köszönjük szépen! Rajtunk nem fog múlni!
Nagyszabású, átfogó gyakorlatot hajtott végre nemzetközi részvétellel a Különleges Műveleti Légi Osztag a Zala vármegyei Sármelléken található Hévíz-Balaton Repülőtéren.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.