Új időzítő berendezés kifejlesztését jelentette be a Martin Baker, amely az új technológiát a Lockheed Martin F-35-öséhez kifejlesztett US16E, illetve a legújabb Mk18-as katapultülésekhez alkalmazná.
A korábbi technológiával készült ülések egy, illetve két üzemmóddal rendelkeztek, ezzel szemben az új berendezéssel összesen öt különböző üzemmódhoz igazíthatóak a beállítások.
Steve Roberts, a cég üzletfejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az új időzítő berendezés az ejtőernyő optimális időben történő nyitásáért és rögzítéséért felel, melyet a sebesség- és nyomásadatokból számít különböző matematikai modellek segítségével. Ez egyrészt figyelembe veszi a biztonsági értékhatárokat, de emellett fontos szempont, hogy a katapultálási folyamat során a pilóta testére nehezedő erőhatások a lehető legkisebb kárt okozzák, például az ernyő nyitása során.
Szélsőséges esetekkel szemléltetve a problémát, egy túl késői ernyőnyitás a pilóta földbe ütközését okozhatja, egy túl korai nyitás azonban a nagy sebességek és erőhatások miatt jelenthet gondot.
Forrás: https://www.janes.com
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.