2016. július 12-én leemelték, majd elszállították az átépítés előtt álló Közlekedési Múzeum épületét díszítő legendás Antonov An-2-es repülőgépet.
A repülőgépet 2004 tavaszán helyezték el a városligeti épület tetején. A Közlekedési Múzeum ikonikussá vált műtárgya a 2003-ban megrendezett „100 éves a magyar motoros repülés” című időszaki kiállítás keretén belül érkezett a múzeumba, pontosabban annak teraszára. Az elhelyezésének is köszönhető, hogy a szerkezet könnyített lett és a 800 kg-os 1000 lóerős motor restaurálva lett kiállítva az épület belső terében. A gép légcsavarját csupán egy hosszabb cső tartja a motor helyett.
Ezt az An-2-est három másik Antonovból (törzs, a szárny és a vezérsík) állították össze. A légiközlekedésben ilyen összeállításban soha nem vett részt. Éppen ezért nincs rajta a kötelező HA-… kezdetű lajstromjel. A hiányzó lajtstromjel helyén van a Közlekedési Múzeum felirat.
Fotó: Illés András (MMKM)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, 2018. november 29-én adták át Budapesten a dinamikusan fejlődő Wizz Air légitársaság új kiképző központját, a Wizz Air Training Centre-t. Az azóta eltelt 6 és fél év bizonyította a modern szimulátorokkal felszerelt központ szükségességét: a pilóták és a légiutas-kísérők képzésének helyszínét most Olvasóinknak is bemutatjuk.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.