2025. 02. 15. szombat
Georgina, Kolos
: 401 Ft   : 383 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát
JETfly  |  2016. 02. 22., 10:22

A védelmi és biztonsági profilú Saab a GlobalEye többcélú fedélzeti légtérellenőrző rendszerrel kiterjeszti a légi felderítési és felügyeleti termékportfólióját.

. A GlobalEye ötvözi a Saab új Erieye ER (kiterjesztett hatósugarú) radar és bevetési rendszerét a Bombardier Global 6000 repülőgépével.

A Saab a világ egyik vezető légi felderítő és felügyeleti (AEW&C) rendszer előállítója. Eszközeiket világszerte nyolc ország használja. A Saab ezúttal új szintjét kínálja a többcélú fedélzeti légtérellenőrző képességnek. A piacon elsőként a GlobalEye egy olyan kifinomult, magas teljesítményű rendszer, amelyik egy platformról párhuzamosan alkalmas nagy hatósugarú védelemre, nyomkövetésre és felderítésre levegőben, földön és vízen egyaránt.

„A GlobalEye rendszerrel az eddiginél többet kínálunk ügyfeleink számára. Új termékünkkel olyan ügyfeleket szólítunk meg, akiknek az a céljuk, hogy a kiterjesztett AEW&C képességre fordított befektetésük maximálisan megtérüljön”, mondta Micael Johansson, a Saab elektronikai védelmi rendszerekkel foglalkozó üzletágának vezetője.

A többcélú GlobalEye nagy területen automatikusan észleli és követi a légi és felszíni célpontokat. Az eszköz mozgó járművek földi megfigyelésére GMTI radar üzemmódban, nagy hatósugárban alkalmas. Összehasonlítva a működő légi radarokkal, az Erieye ER radar segítségével az érzékelés és a nyomkövetés hatósugara jelentősen megnövekedett akár a legkisebb célpontok esetében is. A GlobalEye rendszer alig észlelhető légi és vízi célpontokat is nyomon követ, köztük a ”titkos”’ repülőgépeket, a hajózórakétákat, vagy a tengeralattjáró periszkópokat, még abban az esetben is, ha sok a zavaró körülmény.

„A GlobalEye” olyan szereplője a játéknak, amelyik egyedi képességeinek köszönhetően megváltoztatja a játékot. Ez egy olyan megoldás, amelyik párhuzamosan képes légi, tengeri és földi felderítésre úgy, hogy bármelyik bevetés során rendkívül dinamikusan tud a levegőben szerepet váltani,”, tette hozzá Micael Johansson.

A GlobalEye-ba beépítettek átfogó szenzorokat, köztük hírszerzési jelzőrendszert, valamint egy fejlett önvédelmi rendszert. Emellett felruházták újonnan fejlesztett parancs, ellenőrző és kommunikációs rendszerrel is. A költséghatékony rendszert a Saab gazdaságos szervezeti, szerviz és támogató rendszere garantálja.

A Saab az évtizedes tapasztalatának és radar technológia terén bevezetett újításainak, valamint a légi hadviselés részletes ismeretének, a C41 megoldások, rendszerek és platform integrációknak köszönhetően a jövőben ténylegesen betöltheti az úgynevezett fővállalkozó szerepét az AEW&C rendszerek piacán. A GlobalEye alrendszereinek többsége a Saab piacvezető termékeiből származik.

A GlobalEye rendszer fő egysége a Bombardier Global 6000 ultra-nagy hatósugarú repülőgépe. A Bombardier Global 6000 a légi iparnak egy kiemelkedő terméke, ami tökéletes méretű, többcélú és kiterjesztett AEW&C teljesítménnyel rendelkezik. Ez a típus gyors, kis területen is lenyűgözően hatékony, és működési költsége alacsony. A Global 6000 felületnek köszönhetően a GlobalEye akár 11 órán keresztül is bevethető.

A GlobalEye rendszert elsőként az Egyesült Arab Emirátusok alkalmazta. Az arab ország SRSS (Swing Role Surveillance System) rendszerként 2015 novemberében rendelte meg az eszközt.

A GlobalEye ismét egy - a Saab nevéhez fűződő - radar technológiai innováció. A Saab ismét forradalmian új képességeket vezet be a piacon. A mostani termék a közelmúltban bevezetett új, és továbbfejlesztett harci radar rendszerek és 5 kiegészítő felületi radar rendszer folytatása.

A Saab a világ egyik vezető légi, földi és tengeri radar gyártója. A vállalat 60 éves tapasztalattal rendelkezik és 30 országban több mint 3 000 radar rendszert működtet.

 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025. 01. 30., 15:07
2025. január 29-én, helyi idő szerint 20 óra 48 perckor leszálláshoz készülődött a PSA Airlines Bombardier CRJ-701ER típusú regionális utasszállítója Washingtonban, a repülőtér közelében azonban összeütközött egy katonai helikopterrel.
2025. 01. 28., 09:17
Miskolc ismét a hírek szereplője repülőtere kapcsán: a 2022. április 30-án bezárt, nagy múltra visszatekintő repülőtér nagy űrt hagyott a térség repülős életében, a legfrisseb hírek azonban már egy új airport létesítéséről szólnak.
2025-01-28 13:19:16
Egy különleges élő közvetítés vár ránk 2025. január 28-án, délután: a Boom Technology által fejlesztett, XB-1 jelzésű demonstrátor tervezetten a mai napon teljesítheti első, hangsebesség feletti tesztrepülését, újabb mérföldkövet jelentő eseményként a Boom Overture szuperszonikus utasszállító programjában.
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.
2025. 01. 28., 11:13
Az EUFOR Althea művelet parancsnokaként tanúsított kiemelkedő helytállásáért, az egyéves magyar parancsnoki év eredményeiért Hadik Szablya emléktárgyat adományozott dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke dr. Sticz László vezérőrnagynak.

  Legfrissebbek most

2025. február 12-én, szerdán, helyi idő szerint 10 óra 15 perc körül, ködös időben a San Diego-öbölbe zuhant az Amerikai Haditengerészet egyik EA-18G Growler típusú harci repülőgépe.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.