2024. 04. 15. hétfő
Tas, Anasztázia
: 392 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát

A Saab GlobalEye forradalmasítja a repülőgép fedélzeti légtérellenőrző rendszerek piacát
JETfly  |  2016. 02. 22., 10:22

A védelmi és biztonsági profilú Saab a GlobalEye többcélú fedélzeti légtérellenőrző rendszerrel kiterjeszti a légi felderítési és felügyeleti termékportfólióját.

. A GlobalEye ötvözi a Saab új Erieye ER (kiterjesztett hatósugarú) radar és bevetési rendszerét a Bombardier Global 6000 repülőgépével.

A Saab a világ egyik vezető légi felderítő és felügyeleti (AEW&C) rendszer előállítója. Eszközeiket világszerte nyolc ország használja. A Saab ezúttal új szintjét kínálja a többcélú fedélzeti légtérellenőrző képességnek. A piacon elsőként a GlobalEye egy olyan kifinomult, magas teljesítményű rendszer, amelyik egy platformról párhuzamosan alkalmas nagy hatósugarú védelemre, nyomkövetésre és felderítésre levegőben, földön és vízen egyaránt.

„A GlobalEye rendszerrel az eddiginél többet kínálunk ügyfeleink számára. Új termékünkkel olyan ügyfeleket szólítunk meg, akiknek az a céljuk, hogy a kiterjesztett AEW&C képességre fordított befektetésük maximálisan megtérüljön”, mondta Micael Johansson, a Saab elektronikai védelmi rendszerekkel foglalkozó üzletágának vezetője.

A többcélú GlobalEye nagy területen automatikusan észleli és követi a légi és felszíni célpontokat. Az eszköz mozgó járművek földi megfigyelésére GMTI radar üzemmódban, nagy hatósugárban alkalmas. Összehasonlítva a működő légi radarokkal, az Erieye ER radar segítségével az érzékelés és a nyomkövetés hatósugara jelentősen megnövekedett akár a legkisebb célpontok esetében is. A GlobalEye rendszer alig észlelhető légi és vízi célpontokat is nyomon követ, köztük a ”titkos”’ repülőgépeket, a hajózórakétákat, vagy a tengeralattjáró periszkópokat, még abban az esetben is, ha sok a zavaró körülmény.

„A GlobalEye” olyan szereplője a játéknak, amelyik egyedi képességeinek köszönhetően megváltoztatja a játékot. Ez egy olyan megoldás, amelyik párhuzamosan képes légi, tengeri és földi felderítésre úgy, hogy bármelyik bevetés során rendkívül dinamikusan tud a levegőben szerepet váltani,”, tette hozzá Micael Johansson.

A GlobalEye-ba beépítettek átfogó szenzorokat, köztük hírszerzési jelzőrendszert, valamint egy fejlett önvédelmi rendszert. Emellett felruházták újonnan fejlesztett parancs, ellenőrző és kommunikációs rendszerrel is. A költséghatékony rendszert a Saab gazdaságos szervezeti, szerviz és támogató rendszere garantálja.

A Saab az évtizedes tapasztalatának és radar technológia terén bevezetett újításainak, valamint a légi hadviselés részletes ismeretének, a C41 megoldások, rendszerek és platform integrációknak köszönhetően a jövőben ténylegesen betöltheti az úgynevezett fővállalkozó szerepét az AEW&C rendszerek piacán. A GlobalEye alrendszereinek többsége a Saab piacvezető termékeiből származik.

A GlobalEye rendszer fő egysége a Bombardier Global 6000 ultra-nagy hatósugarú repülőgépe. A Bombardier Global 6000 a légi iparnak egy kiemelkedő terméke, ami tökéletes méretű, többcélú és kiterjesztett AEW&C teljesítménnyel rendelkezik. Ez a típus gyors, kis területen is lenyűgözően hatékony, és működési költsége alacsony. A Global 6000 felületnek köszönhetően a GlobalEye akár 11 órán keresztül is bevethető.

A GlobalEye rendszert elsőként az Egyesült Arab Emirátusok alkalmazta. Az arab ország SRSS (Swing Role Surveillance System) rendszerként 2015 novemberében rendelte meg az eszközt.

A GlobalEye ismét egy - a Saab nevéhez fűződő - radar technológiai innováció. A Saab ismét forradalmian új képességeket vezet be a piacon. A mostani termék a közelmúltban bevezetett új, és továbbfejlesztett harci radar rendszerek és 5 kiegészítő felületi radar rendszer folytatása.

A Saab a világ egyik vezető légi, földi és tengeri radar gyártója. A vállalat 60 éves tapasztalattal rendelkezik és 30 országban több mint 3 000 radar rendszert működtet.

 

Forrás: SAAB

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 28., 14:43
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
2024. 03. 27., 16:19
20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.
2024-04-11 09:56:47
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 11., 13:55
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét.
2024. 04. 10., 09:29
A repülés iránt az átlagosnál jobban érdeklődő utasok és a repülőgépfotósok kedvencei közé tartoznak azok a gépek, amelyek egy légitársaság vállalati arculatától és szabvány festésmintájától eltérő színekben repülnek.
2024. 04. 08., 12:46
Szombat hajnalban a bosznia-hercegovinai Biztonsági Minisztérium két eltűnt turista megtalálásában kérte az EUFOR nemzetközi misszió segítségét.
2024. 04. 04., 09:40
A légitársaság az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer technológiát használja fel pilótaképzésében.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.