2019. december 8-án ünnepelte megalakulásának 80. évforduóját az A. I. Mikojan nevét viselő tervezőiroda – az egyik legrégebbi orosz repülőgéptervező alkotóműhely.
A kerek évfordulóra emlékezve a sajtóhírek kiemelik, hogy a 80 év alatt az A. I. Mikojan Tervezőiroda egyedülálló tudományos és műszaki eredményeket hozott létre és a világ vezető tervezőirodájává vált, amely több mint 450 repülőgép-projektet hozott létre: ezekből 94-et gyártottak tömeggyártásban. A MiG szó a megbízhatóság, a könnyű üzemeltetés és a páratlan légiharc-képesség szinonimájává vált. Manapság a MiG repülőgépek világszerte több mint 50 országban üzemelnek.
A MiG Corporation (az OAK része) az egyik vezető orosz repülőgépgyártó, amely részt vesz Oroszország és a külföldi megrendelők számára modern repülőgépek fejlesztésében, gyártásában és értékesítésében. A vállalat zászlóshajója a legújabb MiG-35 projekt – ez a fejlesztés az orosz védelmi minisztérium számára készül, az „Armija-2018” Nemzetközi Katonai Technikai Fórumon megkötött szerződés alapján. Ezenkívül a vállalat korszerűsíti a minden időjárási viszonyok között alkalmazható MiG-31 elfogó vadászgépet, amelyet jelenleg az Orosz Légi és Kozmikus Erők üzemeltetnek.
"Magabiztosan haladunk az új évtizedben, és nemcsak óriási tudományos és műszaki tartalékot halmoztunk fel, hanem egy modern gyártási bázist készítettünk elő új csúcstechnológiás repülőgépek létrehozására" - mondta Anasztázia Kravcsenko, a MiG Corporation szóvivője. - Az elmúlt évtizedben társaságunk modernizálta a kulcsfontosságú gyártóberendezéseket, elvégezte a műszaki újratelepítést, és bevezette a digitális tervezési és gyártási technológiákat. Felismerve a termékcsalád kibővítésének és a termelés diverzifikálásának szükségességét, hatékony szervezeti modellt fejlesztettünk ki a polgári projektek fejlesztésének irányítására. ”
A MiG Corporation aktívan részt vesz az Il-114 regionális turbólégcsavaros repülőgép létrehozására irányuló projekt megvalósításában, amelynek végső összeszerelését a Luhovici Repülőgépgyárban hajtják végre. Ezen túlmenően Nyizsnyij Novgorodban, a Szokol üzemben már elindult ezen repülőgépek egyedi egységeinek gyártása. A repülőgép rendszereit és berendezéseit a vezető orosz fejlesztőirodákkal együttműködve készítik, amelyeknek jelentős része a „Rosztech” állami nagyvállalat irányítása alá tartoznak.
„Már elértük, hogy az Iljusin tervezőirodájával és gyártóhelyeivel egy információs térben dolgozunk, és ez a szinergia kiváló példája a repülőgépek digitális tervezésében történő sikeres együttműködésnek” - tette hozzá A. Kravcsenko. "Látjuk egy ilyen információs rendszer előnyeit a repülőgép értékesítés utáni szolgáltatásaiban is."
A MiG Corporation ezen felül a nagy sebességű pilóta nélküli légi járműveken alapuló repülési rendszerek létrehozásán is dolgozik. Feltételezhető, hogy a kifejlesztett repülőgép-modellek nagy harci potenciállal rendelkeznek, és felhasználhatók mind a MiG-35 repülőgépekkel, mind más repülőgép-rendszerekkel együttműködésben.
A MiG Repülőgépgyártó Konzorcium repülési berendezések fejlesztésével, gyártásával, értékesítés utáni kiszolgálásával és korszerűsítésével, valamint a repülő személyzetek képzésével foglalkozik. A cég terméksorozata magában foglalja a MiG-29K / KUB, a MiG-29M / M2 család vadászgépeit, a MiG-31BM elfogó vadászgépeket és a legújabb MiG-35 repülőgép-komplexumot. Az RSzK MiG tervezői a repüléstechnika új generációjának - mind személyzettel, mind pilóta nélkül - létrehozásán dolgoznak.
Forrás: http://www.armstrade.org/
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.