2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Beindul a Baku-Budapest cargo légihíd

JETfly  |  2014. 02. 17., 15:00

Az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság bejelentette, hogy 2014. március 1-től heti két budapesti járatot terveztek a menetrendjükbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel. Ez azt jelenti, hogy a Wizz Air tavaly júniusban elindított Budapest-Baku utasszállító járatai mellett rendszeres légi teherforgalom indul Azerbajdzsán és Magyarország között.

A Silk Way West légitársaság első Boeing 767-300F típusú teherszállító gépe 2014. március 1-jén landol a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A kizárólag légi teheráru szállítással foglalkozó azerbajdzsán légitársaság heti két járatot indít a bakui Heydar Aliyev Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Airport között. A Silk Way légitársaság gépeivel a világ olyan fontos gazdasági régiói érhetők el, mint Kína (Sanghaj és Hong Kong), a közép-ázsiai térség országai, vagyis Kazahsztán, Üzbegisztán és Türkmenisztán, valamint Törökország és a Közel-Kelet. A Silk Way West légitársaság gépei rendszeresen közlekednek Frankfurtba, Londonba, Milánóba és Kijevbe, valamint Tel Avivba.

Az új Baku-Budapest cargo járat megnyitása egyben támogatja a magyar kormány keleti nyitás stratégiáját, amelynek keretében intenzíven fejlesztik a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat a Kaukázus és Közép-Ázsia országaival. A cargo légitársaságok általában nagy értékü termékeket szállítanak, amelyek különleges és gyors árukezelést igényelnek. Ilyenek pl. a gyógyszeripari termékek, a számítástechnikai és más elektronikai eszközök, valamint kommunikációs berendezések, mobil telefonok stb. 

A Silk Way West légitársaság, ahogy a neve is jelzi, a négyezer éves történelmi Selyemút hagyományait éleszti fel modern eszközökkel. A Selyemút az ősi Kína érétkes termékeinek kínált kereskedelmi kapcsolatot az ókori Görögországgal, később a Római Birodalomnak és a Bizánci Császárságnak. Az ősi Selyemút kiterjedt kereskedelmi hálózatként perzsa és arab kereskedők közvetítésével és jóvoltából még a középkori Magyar Királyságba is eljutott.

A Silk Way Airlines része a 23 különböző céget egyesítő azerbajdzsáni Silk Way csoportnak, amelynek portfóliójába a légi teheráru szállítás mellett beletartozik a földi kiszolgálás és fedélzeti ellátás (ground handling és catering) valamint egy jelentős szálloda és bank is. A Silk Way West Airlines a csoport tagjaként saját tulajdonú, korszerü, nyugati gyártmányú cargo gépekből álló légiflottát üzemeltet.

„Büszkék vagyunk arra, hogy Budapesten üdvözölhetünk egy újabb cargo légitársaságot, amely a Kaszpi-tenger rendkívül fontos térségével biztosít légi összeköttetést” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzáfüzte: „Teljes mértékig tisztában vagyunk a keleti piacok és az EU közötti hidak kiépítésének fontosságával. Ráadásul Budapest ideális földrajzi helyzetben fekszik ahhoz, hogy egy ilyen cargo-szolgáltatás központja lehessen. A légi szállítmányozók Budapestről kiindulva nem kevesebb, mint húsz európai országot érhetnek el ezer kilométeres sugarú körön belül, akár közúti-, akár vasúti fuvarozásról legyen szó.” 

„Nagy várakozással tekintünk az új cargo-járat elindítása elé, hiszen eddig a közép-kelet-európai térség hiányzott az európai portfóliónkból. Különös figyelmet fordítunk az útvonalhálózatunk fejlesztésére, hiszen 2014-ben két vadonatúj, saját tulajdonú Boeing 747-8F típusú géppel bővítjük a flottánkat és azonnal be is állítjuk őket a menetrendbe.” – nyilatkozta Nidjat Babayev, a Silk Way West légitársaság európai és ázsiai régióért felelős kereskedelmi elnökhelyettese.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.