Az azerbajdzsáni Silk Way West légitársaság bejelentette, hogy 2014. március 1-től heti két budapesti járatot terveztek a menetrendjükbe Boeing 767-300F típusú teherszállító gépekkel. Ez azt jelenti, hogy a Wizz Air tavaly júniusban elindított Budapest-Baku utasszállító járatai mellett rendszeres légi teherforgalom indul Azerbajdzsán és Magyarország között.
A Silk Way West légitársaság első Boeing 767-300F típusú teherszállító gépe 2014. március 1-jén landol a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A kizárólag légi teheráru szállítással foglalkozó azerbajdzsán légitársaság heti két járatot indít a bakui Heydar Aliyev Nemzetközi Repülőtér és a Budapest Airport között. A Silk Way légitársaság gépeivel a világ olyan fontos gazdasági régiói érhetők el, mint Kína (Sanghaj és Hong Kong), a közép-ázsiai térség országai, vagyis Kazahsztán, Üzbegisztán és Türkmenisztán, valamint Törökország és a Közel-Kelet. A Silk Way West légitársaság gépei rendszeresen közlekednek Frankfurtba, Londonba, Milánóba és Kijevbe, valamint Tel Avivba.
Az új Baku-Budapest cargo járat megnyitása egyben támogatja a magyar kormány keleti nyitás stratégiáját, amelynek keretében intenzíven fejlesztik a gazdasági és kereskedelmi kapcsolatokat a Kaukázus és Közép-Ázsia országaival. A cargo légitársaságok általában nagy értékü termékeket szállítanak, amelyek különleges és gyors árukezelést igényelnek. Ilyenek pl. a gyógyszeripari termékek, a számítástechnikai és más elektronikai eszközök, valamint kommunikációs berendezések, mobil telefonok stb.
A Silk Way West légitársaság, ahogy a neve is jelzi, a négyezer éves történelmi Selyemút hagyományait éleszti fel modern eszközökkel. A Selyemút az ősi Kína érétkes termékeinek kínált kereskedelmi kapcsolatot az ókori Görögországgal, később a Római Birodalomnak és a Bizánci Császárságnak. Az ősi Selyemút kiterjedt kereskedelmi hálózatként perzsa és arab kereskedők közvetítésével és jóvoltából még a középkori Magyar Királyságba is eljutott.
A Silk Way Airlines része a 23 különböző céget egyesítő azerbajdzsáni Silk Way csoportnak, amelynek portfóliójába a légi teheráru szállítás mellett beletartozik a földi kiszolgálás és fedélzeti ellátás (ground handling és catering) valamint egy jelentős szálloda és bank is. A Silk Way West Airlines a csoport tagjaként saját tulajdonú, korszerü, nyugati gyártmányú cargo gépekből álló légiflottát üzemeltet.
„Büszkék vagyunk arra, hogy Budapesten üdvözölhetünk egy újabb cargo légitársaságot, amely a Kaszpi-tenger rendkívül fontos térségével biztosít légi összeköttetést” – jelentette ki Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója. Hozzáfüzte: „Teljes mértékig tisztában vagyunk a keleti piacok és az EU közötti hidak kiépítésének fontosságával. Ráadásul Budapest ideális földrajzi helyzetben fekszik ahhoz, hogy egy ilyen cargo-szolgáltatás központja lehessen. A légi szállítmányozók Budapestről kiindulva nem kevesebb, mint húsz európai országot érhetnek el ezer kilométeres sugarú körön belül, akár közúti-, akár vasúti fuvarozásról legyen szó.”
„Nagy várakozással tekintünk az új cargo-járat elindítása elé, hiszen eddig a közép-kelet-európai térség hiányzott az európai portfóliónkból. Különös figyelmet fordítunk az útvonalhálózatunk fejlesztésére, hiszen 2014-ben két vadonatúj, saját tulajdonú Boeing 747-8F típusú géppel bővítjük a flottánkat és azonnal be is állítjuk őket a menetrendbe.” – nyilatkozta Nidjat Babayev, a Silk Way West légitársaság európai és ázsiai régióért felelős kereskedelmi elnökhelyettese.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.