Különleges óriásgép landolt ma délelőtt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér betonján: az egyiptomi Egyptair légitársaság Boeing 777-300-as típusú szélestörzsű gépe charterként érkezett Ferihegyre. Az óriásgép egy gyógyszeripari konferencia résztvevőit hozta a magyar fővárosba.
Pontosan reggel 09:34 volt, amikor a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vizes futópályáján mintaszerü leszállást hajtott végre az Egyptair Airlines egyiptomi légitársaság Boeing 777-300-as típusú óriásgépe. A gép a tervezett menetrendet megelőzve, mint egy fél órával korábban ért földet a repülőtér 31 R, azaz a régi vagy 1. futópályáján.
A gép fedélzetén 331 utas érkezett Magyarországra, akik egy nagy nemzetközi gyógyszerészeti konferencián vesznek részt. A Boeing 777-es ritka vendég Budapesten, hiszen menetrendszerü forgalomban nálunk nem szerepel, bár mind a két futópálya valamint a 2 terminál is teljes mértékben alkalmas a szélestörzsü óriásgép fogadására és kiszolgálásra. Az Egyptair Boeing 777-ese ezúttal a 2B Terminál 34-es számú utashídján „dokkolt”, vagyis az utasok a hídon keresztül egyenesen a terminál érkezési szintjére mentek.
A Boeing 777-300 ER jelenleg a világ legnagyobb kéthajtómüves utasszállító gépe, amelynek alaptípusa éppen húsz éve emelkedett a levegőbe. A 777-es legnagyobb felszálló tömege 351 tonna, aminek megmozgatásához a világ jelenlegi legerősebb General Electric GE90-115B1 hajtómüveit építették be. A gépet kifejezetten hosszú távú, interkontinentális repülésekre tervezeték, legnagyobb hatótávolsága 14 690 kilométer. A légitársasági igényektől függően alakítják ki a repülőgép belső elrendezését, így az fedélzetre vehető utasok száma 386-tól egészen 550-ig terjedhet.
A mai budapesti járattal összesen 331 utas érkezett Magyarországra. Az új típus személyzetét – a repülőtéri hagyományoknak megfelelően – külön erre az alkalomra készített tortával fogadta a Budapest Airport. A különleges tortát Saly Sándor, a Budapest Airport Kereskedelmi Igazgatóságának járatfejlesztési menedzsere adta át Halgas Istvánnak az Egyptair budapesti repülőtéri képviselőjének, illetve az óriásgép személyzetének.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.