2025. 05. 17. szombat
Paszkál
: 403 Ft   : 360 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD – BKK - Budapest: megállapodás a taxiállomásokról és a közlekedés fejlesztéséről

JETfly  |  2011. 05. 25., 15:47

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta és jóváhagyta a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ, illetve a Fővárosi Taxiállomás Üzemeltető Kft. megállapodását a repülőtéri közúti előtér taxiállomásairól.

A Fővárosi Közgyülés mai döntése nyomán a következő öt évben is a Budapest Airport az eddig megszokott rendben üzemeltetheti tovább a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti előterén található taxidrosztokat. Így elkerülhető az 5 évvel ezelőtt sikerrel felszámolt taxiskáosz esetleges megismétlődése, ami sem a repülőtér üzemeltetőjének, sem a fővárosnak nem lehet és nem is érdeke. A repülőtér egy sor fejlesztésre vállalt kötelezettséget, hogy a repülővel érkező utasok magasabb színvonalú tömegközlekedési kiszolgálást kaphassanak. Az erről szóló megállapodást tegnap véglegesítette a repülőteret üzemeltető cég és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és mai ülésén hagyta jóvá a Fővárosi Közgyülés. A megállapodást még a mai napon aláírják a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft., a BKK és a Budapest Airport vezetői.

A budapesti repülőtér közúti előterének üzemeltetéséről szóló, 2006-ban megkötött szerződés hatálya 2011. május 25.-én jár le. Ezért volt szükség új megállapodásra annak érdekében, hogy a taxiállomások és BKV-megállók zavartalan üzemeltetése továbbra is biztosított legyen. A tárgyalások lezárultak, a megállapodás értelmében 2011. május 25.-től változatlanul a Budapest Airport gondoskodik az előtéri taxiállomások müködtetéséről. A megállapodás öt évre szól.A szerződés hatályba lépésével párhuzamosan a szolgáltatások színvonala és minősége is tovább javulhat, hiszen az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle Minibusz szolgálják ki az utazóközönséget. A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével biztosítja az összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, azonban az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javítása érdekében a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát.

„Nagy öröm számunkra, hogy a BKK-val folytatott egyezetések eredményeként olyan megállapodást sikerült tető alá hoznunk, amelynek segítségével az elvárt, megbízható színvonalú szolgáltatást nyújthatjuk utasainknak. Örömmel értesültem arról, hogy a Fővárosi Közgyülés tagjai is támogatták a megállapodásunkat, pozitív döntésüket követően hosszú távon rendeződhet a helyzet a budapesti repülőtér közúti előterén és a taxiállomásokon. – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója hozzátette: „Elhúzódó, de alapos és sikeres tárgyalások eredménye ez a mostani megállapodás, amellyel a korábbi városvezetéshez képest lényegesen kedvezőbb feltételeket ért el a BKK és az új városvezetés – az utasok érdekében. A repülőtér taxis és tömegközlekedési helyzetének rendezése kiemelten fontos Budapest és az egész magyar idegenforgalmi szakma szempontjából, hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyar főváros továbbra is vonzó célpont lehessen minden utazó számára. A BKK által kért fejlesztések részeként számos európai város példája alapján a főváros a repülőtéri terminálokon jegyeket, bérleteket értékesítő és közlekedési információkat adó központokat létesíthet, utastájékoztató berendezéseket állítanak fel, új jegykiadó automatákat telepítünk és a rendelt taxik számára a ki- és beszállási hely, illetve az ún. „pufferparkoló” továbbra is biztosított lesz. A fenti fejlesztéseket a Budapest Airport hajtja végre és viseli költségeit, az utasforgalom fejlesztése érdekében; a taxiállomás-megállapodás részeként. A Főváros és a BKK tehát ezen fejlesztések révén a korábbiaknál lényegesen előnyösebb feltételeket ért el Budapest számára.”

Fontos körülmény, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, amit egyes hírek állítanak, miszerint a Főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a Főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat és ezzel biztosítsa a rend fenntartását, a taxiállomás müködtetését, a rendelt taxik ki- és beszállásra történő megállását és tömegközlekedési fejlesztéseket, ami a felek közös érdeke.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 28., 14:25
India még 2023-ban döntött arról, hogy kiöregedő MiG-29K flottáját a Rafale hajófedélzeti változatával, a Rafale M-mel váltja le. A kormányközi megállapodás aláírására 2025. április 28-án került sor Új-Delhiben, melynek eredményeként India lesz a típus első külföldi üzemeltetője.
2025-04-29 14:44:09
A holland királyi légitársaság a környezeti hatások csökkentése érdekében eddig nem alkalmazott módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során. A repülőgépek karbantartására használt épületből teljesen száműzik a fosszilis energiaforrásokat.
2025-04-25 09:03:38
Pontosan két évvel ezelőtt bemutatkozó interjút készített Tőrös István dr. Bali Tamás ezredessel, aki akkor vette át az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoki beosztását. Két év után ismét van miről beszélgetniük.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 05. 13., 14:09
A második világháború óta valószínűleg először repült az 1942 végéig a csendes-óceáni térségben japán légifölényt kivívó vadászrepülőgép 32-es típusváltozata.
2025. 05. 12., 14:51
A Pápai SZC Jókai Mór Közgazdasági Technikum és Kollégium Honvéd Kadét programja keretében sok érdekes előadást, programot szerveznek a résztvevőknek.
2025. 05. 12., 13:36
A ballószögi repülőtér szombaton megtelt nézelődőkkel, repülőgépek kedvelőivel. Helyet adott a Minden, ami repülés II. Ballószög rendezvénynek. Több vadászpilóta is érkezett, égen és földön.
2025. 05. 09., 15:10
Közel 1 200 tanuló ismerkedett meg a modern, folyamatosan fejlődő pápai MH 47. Bázisrepülőtérrel és felszereléseivel, valamint az ott szolgáló katonákkal az Iskolák Napján.

  Legfrissebbek most

Kevés olyan fegyvert ismerünk, mely akkora politikai viharokat kavart volna, mint amilyet a német–svéd fejlesztésű Taurus manőverező robotrepülőgépnek sikerült. A tét: bevethetik-e Ukrajnában vagy marad a Luftwaffe féltve őrzött csodafegyvere?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.