2007. május 9-én a HOCHTIEF AirPort GmbH által vezetett konzorcium aláírta a szerződést a BAA Ltd.-vel, a BAA Ltd. Budapest Airportban birtokolt valamennyi részvényének megvásárlásáról. Az illetékes magyar állami szervek már korábban hozzájárultak a tranzakcióhoz.
2006. júniusában, Ferrovial vezette spanyol konzorcium, az ADI Ltd.megvásárolta a brit repülőtér üzemeltető BAA-t, és úgy határoztak, hogy megválnak a társaság számos külföldi érdekeltségétől, így a Budapest Airporttól is.A vevő konzorcium tagjai a HOCHTIEF AirPort (49,666%), a Caisse de dépöt et placement du Québec, Montreal (23,167%), a GIC Special Investments, Singapore (23,167%) és a KfW IPEX-Bank, Frankfurt (4,0%). A konzorciumi partnerek a Budapest Airport 75% mínusz 1 szavazatot kitevő részvénycsomagját vásárolják meg, és a repülőtér 2005. decemberi részleges privatizációja során, a BAA által a Magyar Állammal kötött megállapodásban vállalt valamennyi kötelezettséget átvállalják. A Budapest Airport Zrt. további 73.5 évre jogosult a Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér üzemeltetésére.A teljes vételár (hitelmentes alapon számítva) 1,9 milliárd euró. A vételárat két részletben fizeti meg a konzorcium, közvetlenül a tranzakció lezárását követően és 2011-ben. A vételár értéke hozzávetőlegesen megegyezik a HOCHTIEF AirPort által a 2005-ös privatizációs folyamat során ajánlott értékkel, figyelembe véve a repülőtér folyamatos növekedési kilátásait, a privatizáció óta végrehajtott átszervezéseket, az optimalizált tőkebefektetési tervet és az optimalizált fizetési ütemtervnek köszönhetıen megnövekedett tőkehatékonyságot.A Budapest Airport kezdetektől fogva kedvezően járul majd hozzá a HOCHTIEF konszolidált adózott eredményéhez, és tartósan növeli a portfolió értékét.Ezzel a jelentős közép-európai részesedésszerzéssel a HOCHTIEF AirPort az egyik legérdekesebb és legígéretesebb légiközlekedési piacra lépett. „A Budapest Airportban történő részesedésszerzéssel a HOCHTIEF megszilárdítja erős világpiaci helyzetét a magánkézben lévő repülőterek piacán, és energikusan valósítja meg az iparágban történő folyamatos növekedéssel kapcsolatos vállalati stratégiáját” – mondja a HOCHTIEF Aktiengesellschaft igazgatóságának elnöke, dr. Herbert Lütkestratkötter, a sikeres tranzakciót kommentálva.A méret, az elhelyezkedés és a lehetőségek tekintetében, a Budapest Airport ideálisan illeszkedik a társaság szigorú részesedésszerzési követelményeihez. A forgalom csak az elmúlt három évben 20%-kal nőtt. A ferihegyi repülőtér Magyarország legnagyobb repülőtere, és 2006-ban körülbelül 8,3 millió utast szolgált ki, mely az új EU országok második legfontosabb légiközlekedési csomópontjává tette.A HOCHTIEF konzorcium folytatja a privatizációt követően megkezdett munkát. A repülőteret Közép-Kelet Európa egyik vezetı repülőtereként, betöltött pozíciójának megfelelően fogja fejleszteni, új, vonzó létesítményekkel, maximális biztonsággal és kiváló szolgáltatással.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.