2024. 09. 12. csütörtök
Mária
: 397 Ft   : 359 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Nőtt a Budapest Airport nyeresége

JETfly  |  2004. 11. 04., 18:21

Az év egészében a tervezett 7,3 milliárd forint adózás előtti eredményhez képest 10,4 milliárd forintos nyereséget vár a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt.

Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: az előzetes adatok szerint az év első kilenc hónapjában az adózás előtti profit 8,5 milliárd forint volt, 260 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. A nettó árbevétel 19 százalékkal 24,8 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény növekedésében szerepet játszott egy egyszeri, minimum 1,5 milliárd forintos nyereséget eredményező fedezeti ügylet is. Hárskuti János hangsúlyozta: a következő években ahhoz, hogy Ferihegy a térség meghatározó kereskedelmi és logisztikai központja legyen, több száz milliárd forintos fejlesztésre van szükség. "A BA az egyik legeredményesebb állami vállalat, ám a szükséges fejlesztéseket egyedül nem képes finanszírozni" - válaszolta arra a kérdésre, hogy szükségesnek tartja-e a privatizációt a jövedelmező müködés mellett is. A tervezett fejlesztések között a vezérigazgató beszámolt az új cargo-bázis multifunkciós parkolóház és a Ferihegy 1-es terminál felújításáról. Elmondta: azzal számolnak, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően 2003 és 2009 között az utasforgalom duplájára, évi 10 millióra nő. "Az utasok száma az idén 30 százalékkal emelkedik várhatóan 6,5 millióra" - mondta, hozzátéve, hogy egyre sürgetőbb a repülőtérre vezető közlekedés fejlesztése. Beszámolt arról, hogy 2007-re az érintett intézményekkel (MÁV, BKV, GKM) közösen, több alternatívát vizsgáló fejlesztési projektet dolgoznak ki. Hangsúlyozta: 2006-ra a terveknek el kell ahhoz készülniük, hogy 2007 után ehhez uniós forrásokat igényelhessen Magyarország. A Malévet illetően Hárskuti János hangsúlyozta, hogy a nemzeti légitársaság megszünésével nem számolnak. Hozzátette, hogy a Maléven kívül számos más társaság szeretné a repülőteret bázisreptérként használni. Az 1-es terminál felújítása 8,7 milliárd forintba kerül, a cég saját forrásaiból valósítja meg. Az új cargo központ építése 2006-ra fejeződhet be, a beruházás költsége több mint 13 milliárd forint. Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség elnöke elmondta, hogy a szervezet érdeke a Budapestre érkező légitársaságok és légi járatok számának bővülése. Az elnök egyebek között az olcsó, diszkont légitársaságok forgalom-növekedésével indokolta, hogy míg országosan 6,5 százalékkal csökkent a Németországból érkező turisták száma, addig a budapesti szállodákban 16 százalékos növekedést mértek. Hozzátette: Olaszországból 31 százalékkal, Nagy Britanniából 47 százalékkal többen érkeztek a főváros szállodáiba.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 08. 21., 09:00
A Magyar Légierőn belül jelentős fejlesztések zajlanak, néhány év alatt minőségben és mennyiségben egyaránt komoly technika érkezett be és a folyamat még nem ért véget. Ezek üzemeltetéséhez természetesen rengeteg, magasan képzett fiatalra is szükség van.
2024. 08. 13., 09:10
Az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között húzódó Csatorna, azaz a La Manche nem csupán természetes védvonalként működött a második világháború első napjától, hanem halálos csapdaként is.
2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
2024-08-13 15:48:44
Hosszas előkészítő munkálatok után, idén ősszel elkezdik felújítani a kecskeméti MH Egészségügyi Központ Repülőorvosi, Alkalmasságvizsgáló és Gyógyító Intézet barokamrája műszaki vezérlését.
2024-08-08 14:16:26
Az Emirates első, teljeskörűen átalakított Boeing 777-es gépe már négy nappal az első tervezett útja előtt szolgálatba állt. A 37 napig tartó felújításon szakemberek százai dolgoztak, többek között a legújabb, prémium felszereltségű kabinokon, hogy az utasok a Genfbe tartó járaton már élvezhessék a Business Class személyes minibárját vagy a Prémium Turistaosztály minden eddiginél kényelmesebb bőrüléseit.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 12., 10:23
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandárnál három héten át Mi-17 szimulátoros képzést tartanak Bulgáriából heti váltásokban érkező pilóták számára. A cél, hogy fenntartsák és fejlesszék a bolgár helikopteres személyzetek repüléstechnikai képességeit, valamint gyakorolják a kényszerhelyzeti eljárások kezelését.
2024. 09. 11., 10:15
2004. július 8-án utoljára volt hangos a szentkirályszabadjai légtér a helikopterek jellegzetes zajától.
2024. 09. 10., 10:30
„A mai nap a szórakozásé” – szólt az MH 47. Bázisrepülőtér családi napjának mottója, ahol a látogatókat valóban sokszínű program fogadta a pápai alakulat bázisán.
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.