Az év egészében a tervezett 7,3 milliárd forint adózás előtti eredményhez képest 10,4 milliárd forintos nyereséget vár a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt.
Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: az előzetes adatok szerint az év első kilenc hónapjában az adózás előtti profit 8,5 milliárd forint volt, 260 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. A nettó árbevétel 19 százalékkal 24,8 milliárd forintra nőtt. Az adózás előtti eredmény növekedésében szerepet játszott egy egyszeri, minimum 1,5 milliárd forintos nyereséget eredményező fedezeti ügylet is. Hárskuti János hangsúlyozta: a következő években ahhoz, hogy Ferihegy a térség meghatározó kereskedelmi és logisztikai központja legyen, több száz milliárd forintos fejlesztésre van szükség. "A BA az egyik legeredményesebb állami vállalat, ám a szükséges fejlesztéseket egyedül nem képes finanszírozni" - válaszolta arra a kérdésre, hogy szükségesnek tartja-e a privatizációt a jövedelmező müködés mellett is. A tervezett fejlesztések között a vezérigazgató beszámolt az új cargo-bázis multifunkciós parkolóház és a Ferihegy 1-es terminál felújításáról. Elmondta: azzal számolnak, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően 2003 és 2009 között az utasforgalom duplájára, évi 10 millióra nő. "Az utasok száma az idén 30 százalékkal emelkedik várhatóan 6,5 millióra" - mondta, hozzátéve, hogy egyre sürgetőbb a repülőtérre vezető közlekedés fejlesztése. Beszámolt arról, hogy 2007-re az érintett intézményekkel (MÁV, BKV, GKM) közösen, több alternatívát vizsgáló fejlesztési projektet dolgoznak ki. Hangsúlyozta: 2006-ra a terveknek el kell ahhoz készülniük, hogy 2007 után ehhez uniós forrásokat igényelhessen Magyarország. A Malévet illetően Hárskuti János hangsúlyozta, hogy a nemzeti légitársaság megszünésével nem számolnak. Hozzátette, hogy a Maléven kívül számos más társaság szeretné a repülőteret bázisreptérként használni. Az 1-es terminál felújítása 8,7 milliárd forintba kerül, a cég saját forrásaiból valósítja meg. Az új cargo központ építése 2006-ra fejeződhet be, a beruházás költsége több mint 13 milliárd forint. Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség elnöke elmondta, hogy a szervezet érdeke a Budapestre érkező légitársaságok és légi járatok számának bővülése. Az elnök egyebek között az olcsó, diszkont légitársaságok forgalom-növekedésével indokolta, hogy míg országosan 6,5 százalékkal csökkent a Németországból érkező turisták száma, addig a budapesti szállodákban 16 százalékos növekedést mértek. Hozzátette: Olaszországból 31 százalékkal, Nagy Britanniából 47 százalékkal többen érkeztek a főváros szállodáiba.
A Wizz Air az első diszkont légitársaság, amely üzembe állítja az Airbus A321XLR-t. A London és Dzsidda közötti közvetlen járat 2025. március 31-én száll majd fel először.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.