2024. 04. 14.
Tibor
: 392 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Sikeres veszélyhelyzet-kezelési gyakorlat Ferihegyen

JETfly  |  2004. 10. 18., 09:38

Teljes kényszerhelyzeti gyakorlatot tartott hétfő hajnalban Ferihegyen a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a Budapest Airport Rt. A szimulált földi repülőgép-baleset elhárításában több speciális szolgálatot teljesítő szervezet munkatársa működött együtt.

A nyilvánosság bevonásával először rendeztek ún. teljes kényszerhelyzeti gyakorlatot a Budapest Airport Rt. által üzemeltetett Nemzetközi Repülőtéren. A hétfő hajnalban megrendezett gyakorlat keretében a repülőtéren együttmüködő szervezetek egy földi repülőgép-balesetet szimuláltak. A feltételezett helyzet szerint rossz látási viszonyok között a kifutópályáról átvizsgálásra guruló Boeing 737-es teherszállító repülőgép - 5 fős személyzettel a fedélzetén – egy mikrobusszal ütközött, mely során a repülőgép az orrára billent, a repülőgépből pedig veszélyes anyag kezdett szivárogni. A gépjármü az ütközéstől kigyulladt.Tökéletes összhangA kényszerhelyzet gyakorlásának célja, hogy a hasonló, éles helyzetek megoldásában résztvevő speciális egységek gyakorolhassák a repülőtér Kényszerhelyzeti Terve által meghatározott feladatokat, összehangolják a közremüködő szervezetek tevékenységét, illetve kiértékeljék a végrehajtás során szerzett tapasztalatokat. Az esemény felszámolásában együttmüködő szervezetek közel egy óra alatt, gyorsan és hatékonyan oldották meg a katasztrófavédelmi feladatokat. „A gyakorlat célja az volt, hogy egy légijármü baleset felszámolását gyakoroljuk, és a gyakorlatban feladattal rendelkező szervek tevékenységét összehangoljuk. A látottak meggyőztek arról, hogy a lánglovagok gyorsan és hatékonyan beavatkoznak egy éles helyzetben is” – nyilatkozta a Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatóság vezetője. Horváth Árpád tüzoltó ezredes hozzátette: „Jó alkalom a mostani gyakorlat arra is, hogy a végrehajtás során szerzett tapasztalatainkat kiértékeljük, és munkánk során felhasználjuk.”

A Repülőtéri Polgári Védelmi Parancsnokság (RPVP) nyolc fővel vonult a helyszínre. „Az életmentéstől a veszélyes anyag kezelésén keresztül a repülőgép mozgatásig összetett feladatokat kellett a polgári védelem egységeinek megoldaniuk.” – mondta a RPVP vezetője Kovács István, majd hozzáfüzte: „A viszonylag kis létszámú egység összehangoltan dolgozott, és a polgári védelem gépjármüveinek gyors kezelésével, közel 60 perc alatt kármentesítette a helyszínt. Ez bizonyítja, hogy a polgári védelem a repülőterekre jellemző bonyolult válsághelyzetek megoldásában is hatékonyan és eredményesen tud müködni.”

A gyakorlat nemcsak a részt vevő operatív egységek közötti együttmüködés próbája volt, hanem a repülőtéren müködő szervezetek, hatóságok közötti kommunikáció modellezése is. „Ilyen és ehhez hasonló krízishelyzetek hatásait legeredményesebben csak az egységes és fegyelmezett kommunikáció alkalmazásával lehet csökkenteni – ez pedig elképzelhetetlen a válságot kezelő összes szervezet kommunikációs együttmüködése nélkül.” Mondta Fórika Ibolya, a Budapest Airport Rt. kommunikációs igazgatója.  A repülőtéri kényszerhelyzeti gyakorlatban részt vett a DHL Magyarország Kft. reptéri egységének vészhelyzeti csoportja is. A forgatókönyv szerint a mentésben a DHL Express egyik Airbus A-300-B4 teherszállító repülőgépe szállította tovább a sürgős, életmentő orvosi müszereket és gyógyszereket tartalmazó szállítmányt. „A gyakorlattal a DHL a saját vészhelyzeti egységét is trenírozta, bemutatva azt, hogy egy éles helyzetben is képes lenne a gyors segítségnyújtásra annak érdekében, hogy az életmentő felszerelések minél hamarabb megérkezhessenek a kijelölt célállomásra”- nyilatkozta Joseph Böröcz a DHL Magyarország kereskedelmi és marketing igazgatója.A gyakorlat kötelező és hasznos A teljes kényszerhelyzeti gyakorlatot a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (International Civil Aviation Organization, ICAO) 2001. szeptember 11-ét követően megfogalmazott új biztonsági ajánlása iránymutatásával rendezte meg a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Repülőtéri Katasztrófavédelmi Igazgatósága. Az ICAO dokumentuma részletesen kitér a gyakorlatozás jelentőségére, ennek különböző módszereire, s bár csak ajánlásokat fogalmaz meg, a legtöbb nemzetközi repülőtér – így Ferihegy is – kötelező érvényüként kezeli azt.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 28., 14:43
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.
2024. 03. 27., 16:19
20 évvel ezelőtt, 2004. március 16-án érkezett meg Olaszországba két F-104 Starfighter kíséretében az első Eurofighter Typhoon. A jeles évforduló alkalmából nem maradhatott el egy jubileumi festésű példány bemutatása sem.
2024-04-11 09:56:47
2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.
2024-04-02 16:15:36
A Magyar Honvédség nyolcadik alkalommal szervezi meg az idei év nyári iskolai szünetében a 12-18 éves korosztálynak szóló honvédelmi táborokat, amelyekre április 2-től lehet jelentkezni a honvedelmitabor.hu hivatalos honlapon.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 04. 11., 13:55
Az idei évben is az EUFOR Althea művelet parancsnoki teendőit ellátó nemzet, vagyis 2024-ben Magyarország biztosítja a bosznia-hercegovinai békemisszió MEDEVAC (Medical Evacuation), azaz egészségügyi kiürítési képességét.
2024. 04. 10., 09:29
A repülés iránt az átlagosnál jobban érdeklődő utasok és a repülőgépfotósok kedvencei közé tartoznak azok a gépek, amelyek egy légitársaság vállalati arculatától és szabvány festésmintájától eltérő színekben repülnek.
2024. 04. 08., 12:46
Szombat hajnalban a bosznia-hercegovinai Biztonsági Minisztérium két eltűnt turista megtalálásában kérte az EUFOR nemzetközi misszió segítségét.
2024. 04. 04., 09:40
A légitársaság az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer technológiát használja fel pilótaképzésében.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

2024. április 12-től három hétig a kecskeméti repülőbázison tartózkodik a magyar részre gyártott KC-390 katonai szállítórepülőgép – tájékoztatott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter.