2024. 02. 28. szerda
Elemér
: 389 Ft   : 358 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest 2.0: nemzetközi kutatás-fejlesztési programban vesz részt a HungaroControl

JETfly  |  2014. 12. 29., 15:25

A legújabb technológiai fejlesztések eredményeit teszteli szimulációk és valós repülések segítségével a budapesti központú, nagy nemzetközi összefogással létrejött Budapest 2.0 projekt. A kétévesre tervezett program a budapesti közelkörzeti légtér érkezési és indulási eljárásait, a távoli toronyirányítási megoldást és a repülőgépek folyamatos süllyedését támogató megoldás kiterjesztését mutatja be a magyar légtérben. A projekt költségvetése közel 2,5 millió euró, amelynek 50 százalékát az Európai Unió az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky, SES) program a SESAR Közös Vállalkozás (SESAR Joint Undertaking) pályázatán keresztül biztosítja.

A Budapest 2.0 projekt keretében egy hattagú nemzetközi konzorcium egy olyan demonstrációs környezetet alakít ki, ahol a SESAR kutatási-fejlesztési programhoz szorosan kapcsolódó léginavigációs fejlesztések tesztelését és bemutatását végzi majd. A program kifejezetten a kis és közepes forgalmú repülőterek és szolgáltatók müködését javító technológiai újítások és eljárások bemutatását tüzte ki céljául, amelyek segítségével hatékonyabban ütemezhető a légi jármüvek érkezése, mérsékelhető a járatkésések száma, gazdaságosabban üzemeltethetők a repülőgépek és kedvezően befolyásolhatók a környezeti hatások.  

A demonstrációt végző hattagú nemzetközi konzorcium a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat és a spanyol Pildo Labs kezdeményezésére kezdte meg a közös munkát. Az együttmüködésben a Wizz Air légitársaság, a JetStream Légiforgalmi és Légiszolgáltató Kft., a SLOT Consulting repülőipari vállalkozás és a Katalán Politechnikai Egyetem fő tagként, az LPS szlovák légiforgalmi szolgáltató és a Vueling légitársaság támogató tagként vesz részt, míg a Budapest Airport Zrt. megfigyelőként kapcsolódik a programba. A Budapest 2.0 olyan demonstrációs környezetet biztosít a nemzetközi partnereknek, ahol a SESAR kutatási-fejlesztési programban kijelölt léginavigációs fejlesztések tesztelését és bemutatását komplex módon elvégezhetik.

A kétéves program során végrehajtott szimulációk és valós repülések során kimutatható előnyök alapján a SESAR programhoz kapcsolódó fejlesztési eredmények szélesebb körben is bevezethetők az európai légiforgalmi irányító rendszerekbe. A nagy szakértelmet és szoros együttmüködést igénylő program során a szakemberek elsőként a Budapest TMA érkezési és indulási eljárásait, majd a távoli toronyirányítást biztosító Remote Tower (rTWR) kialakítását és a HungaroControl munkavállalói által kifejlesztett, több európai légiforgalmi szolgáltató érdeklődését felkeltő, innovatív irányítói segédeszközt vizsgálják. A program tervezett záró időpontja: 2016. december 31.

„A Budapest 2.0 program kedvező elbírálása rendkívül fontos visszajelzés számunkra: azt mutatja, hogy az elmúlt évek kemény munkája sikeres volt, igazolja, hogy a HungaroControl képes érdemben hozzájárulni az európai légiközlekedés hatékonyságának növeléséhez, képes valódi értéket teremteni a légtérhasználók, az utasok számára. Fontos üzenet ez a jövőre nézve is: a HungaroControl-nak helye van az európai kutatás-fejlesztési erőfeszítésekben, további innovációra van szükség és mindent meg kell tennünk, hogy fenntartsuk és erősítsük azt a szakértelmet és tudást, amely nélkül mindez nem volna lehetséges.” – nyilatkozta Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója.

A Budapest 2.0 projekt teljes költségvetése meghaladja az 2,4 millió eurót (kb. 760 millió forint), amelynek 50 százalékát a konzorciumi tagok a demonstrációhoz kapcsolódó feladataik súlyának megfelelően finanszírozzák, míg a fennmaradó összeget az Európai Unió a SESAR Large Scale Demonstration elnevezésü pályázata keretében biztosítja. A budapesti központú SESAR demonstrációs környezet a továbbiakban is alkalmas lehet a kis és közepes forgalmú repülőterekre és az azokat körülvevő légtérre szánt SESAR fejlesztések tesztelésére, demonstrációjára. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 07., 16:28
Mint ahogy arról már lapunkon is beszámoltunk, 2024. február 4-8. között védelmi ipari szakkiállítást rendeznek Rijádban, ahol a legnagyobb repülőgépgyártó vállalatok is jelen vannak. A Boeing kapcsán az új F-15EX értékesítéséről is vannak friss információk.
2024. 02. 06., 16:32
A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.
2024. 02. 05., 15:03
A Szaúdi Királyi Légierő bemutató köteléke, a Saudi Hawks, a magyar közönség számára sem ismeretlen, hiszen 2021-ben részt vettek a Kecskeméten megrendezett Nemzetközi Repülőnap és Haditechnikai Bemutatón. A csapatról most friss hírek láttak napvilágot!
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
2024-02-15 10:08:00
Közzétette 2023-as pénzügyi jelentését az Airbus, amely szerint a toulouse-i székhelyű repülőgépgyártó az elmúlt évben 735 repülőgépet adott át az ügyfeleknek, a vállalatcsoport árbevétele 65,4 milliárd euró volt, 11 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 02. 27., 10:57
A 737-300 és társai nagy népszerűségnek örvendtek a maguk idejében, számos példányuk napjainkban is szolgálatban van.
2024. 02. 23., 16:13
Kecskemétre látogatott a PzH 2000-es önjáró lövegekre szerződött állomány
2024. 02. 23., 09:21
A gépet a brit Beagle Aircraft tervezte, de a cég, amely kutyafajtákról nevezte el típusait, 1969-ben megszűnt és már azelőtt átadta a jogokat a skót Scottish Aviation-nek, hogy egyetlen gépet is legyártott volna.
2024. 02. 22., 09:27
A Magyar Légierő lajstromszámai, középpontban a forgószárnyasokkal – 2019-2024.

  Legfrissebbek most

A Gripenek beépített tűzfegyvere, a 27 mm-es Mauser BK 27 revolver-gépágyú több európai harci gép fedélzetén is megtalálható. A története egészen a második világháborúig nyúlik vissza - vagy esetleg még tovább?

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Az Egyesült Államok Védelmi Minisztériuma a közelmúltban jelentette be, hogy megkezdődött a Northrop Grumman B-21 Raider újgenerációs stratégiai bombázó előszériájának gyártása.