2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 310 Ft   : 260 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az NFTC program problémái miatt az Egyesült Államokban tanultak a kanadai vadászpilóták

JETfly  |  2014. 07. 31., 09:57

Egyes források szerint Kanada az Egyesült Államokba küldte fiatal vadászpilótáit a hazai kiképzési program problémái miatt. Kanadában a magyarok számára is jól ismert NATO Flying Training in Canada, vagyis az NFTC program működik a Moose Jaw, illetve Cold Lake repülőbázisokon. A képzést a honvédelmi minisztérium felügyeli, a szervezés és a lebonyolítás pedig a Bombardier hatáskörébe tartozik, amely cég azonban 2011-ben költségcsökkentési programot léptetett életbe.

Ennek következtében csökkent a repülőgépek rendelkezésre állása, kevesebb pilóta végezheti el a képzési programot, és ők is csak késéssel. Ebből kifolyólag a légierő vezetése a szomszédos Egyesült Államokba küldte hallgatóit, amely program 2011 és 2013 között müködött. Arról nincsen információ, hogy mennyibe került ez a kanadaiaknak, illetve, hogy az NFTC külföldi résztvevői is megfordultak-e az USA-ban.

Gondot jelent, hogy nem kerülik el a müszaki problémák a Hawk gépeket. A repülőgépek élettartama jelentősen lecsökkent, mivel a sárkányszerkezet a vártnál nagyobb terhelést kapott, illetve hajtómühiba miatt két gépet is veszítettek, melyek szintén hátráltatták a képzés menetét. Ezt több lépésben oldották meg. Először, a 2011. júniusi balesetet követően korlátozták a hajtómüvek üzemidejét, elejét véve ezzel a meghibásodásoknak. Azóta a problémás rész áttervezésre került, így a korlátozást is feloldották. A sárkányszerkezetet érintő problémákat folyamatosan nyomon követik, a jelenlegi álláspont szerint nem jelentenek repülésbiztonsági kockázatot.

Hawk

Peter Boniface, a Bombardier részéről a program általános igazgatója elmondta, hogy csak nemrég érkezett a Moose Jaw légibázisra, ezért ő személyesen nem ismeri az okokat, amiért a kanadai pilótáknak az Egyesült Államokba kellett menniük, azonban állítása szerint az NFTC jelenleg nagyon sikeres, a tavalyi évben rekord mennyiségü repülést hajtottak végre.

A Bombardier még 1998-ban nyerte el a pilótaképzésre vonatkozó szerződést 3,5 milliárd dollár értékben. Jelenleg a külföldi hallgatók oktatása is folyik, a dán, magyar, olasz, szingapúri és szaúdi növendékek finn, német, amerikai, brit és kanadai oktatóktól is tanulhatnak. Kanada azonban a jövőben új képzést indítana, melynek költsége 1,5 milliárd dollár fölött lehet, és 2019-ben hirdethetnek győztest, azonban fontos feltétel, hogy az átállás problémamentesen történhessen meg.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Szeptember 20-án a Stratégiai Légiszállítási Képesség hajózóállománya befejezte történetének első olyan személyevakuálását, amelyet C-17-esének padlóberakodási eljárása alkalmazásával hajtott végre.