2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Búcsúrepülés Albán

JETfly  |  2003. 09. 23., 11:47

Az emberek életét első és utolsó alkalmak kísérik végig. Így történik ez a pilóták között is.

Pintér Sándor is talán az előtte álló nagyszerü élményre gondolt, mikor először szállt fel sugárhajtású katonai géppel, mint arra, hogyan alakul pályafutása, meddig repül vadászgéppel. A választ ma már tudjuk.

2003. szeptember 18-a délutánján a kecskeméti bázis magassági épület lépcsőjén ül Pintér Sándor ezredes felesége, kisebbik lánya és kollegái társaságában. Beszélgetnek.

Ez alatt a zónában a müszakiak repülésre készítenek fel egy L-39 Albatroszt. Különleges alkalom szereplője lesz a 133-as oldalszámú gép. Az ezred volt parancsnokának, Pintér Sándor ezredesnek, búcsú repüléséhez lesz elengedhetetlen résztvevője a repülő.

A magassági épület előtt ülök órájukra pillantva állapítják meg: - Itt az idő, indulás! Sanyi bácsi és Timi lánya, aki Sági János dandártábornok hozzájárulásával kíséri el édesapját, indulnak az indítási zónába. A gépen a berepülés utáni utolsó simításokat végzi a müszaki csapat. Már csak üzemanyaggal és oxigénnel kell feltölteni. Ez az idő sem marad kihasználatlanul. Beszélgetünk. Beszélgetünk a múltról, a MiG-21 kiképzési repülésekről, a jelenről, az Albatroszról és az RFO-ról valamint a jövőről.

A müszaki csapat parancsnoka vett véget az eszmecserénknek. A gép felszállásra kész. Először Timi foglalja el helyét a hátsó ülésen, közben Sanyi bácsi a gépet veszi át. Ellenőriz mindent, precízen, mint első repülése alkalmából. Utoljára még megigazítja lánya sisakját, maszkját, majd elfoglalja helyét. Lecsukják a kabintetőket, felpörög a hajtómü és pár perc múlva a kifutópálya végén várja a felszállási engedélyt Pintér Sándor ezredes az Albatrosz fedélzetén utoljára.

Milyen út vezetett az első felszállástól eddig a pillanatig?

A katonai pályafutása 1965-ben kezdődött, mikor érettségi után felvételt nyert a Kilián György Repülőtiszti Főiskola repülőgép-vezető szakára. 1969. augusztus 20-án avatják tisztté. Első szolgálati helye a kecskeméti repülőezred. 1980-ban végzi el a moszkvai Repülő Parancsnoki Akadémiát. 1983-ban lett Aranykoszorús I. osztályú pilóta. 1994-ben átképzik L-39 Albatrosz típusra és kinevezik a szolnoki főiskola felkészítési osztályának vezetőjévé. 1996. december elsejétől, az L-39 század Kecskemétre történő átszervezése kapcsán lett a 3. Kiképző és Felderítő Század parancsnoka. 1997. április 1-én nevezik ki a harcászati repülőezred parancsnokának, majd 2000. október 1-től megbízott bázis parancsnoknak. 2001. július 1-től lett bázis parancsnok helyettes, ezred parancsnok. 2002 nyarától irányította Szolnokon a Repülés Felkészítési Osztályt.

A torony megadja az engedélyt, startol az Alba negyven perces útjára. A repülés alatt apa és lánya megosztja a munkát a gép fedélzetén. Az apa vezet, a lány szakmájához híven precízen navigál. A repülés egy átstartolás után landolással ér véget. A zónába visszaérő gép parancsnokát a müszaki csapat köszönti először a neves alkalomból. Mindenki szeretettel veszi körül volt parancsnokát, Sanyi bácsit. Természetesen az „utas” is gratulál pilótájának.

A leszállás és köszöntés után vissza a magasságira. Közben folytatjuk a beszélgetést ott, ahol abbahagytuk, a jövőről, a jelenről és a múltról, az első felszállásról.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 21., 09:19
A kérdés adott hát: ilyen „titkos is és misztikus, kissé utópisztikus” esetekből kiindulva vajon milyen reményeink lehetnek a Zrínyi 2026-ra vonatkozólag?
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.