2013. május 13-án a Török Légierő vezetése bejelentette, hogy ma délelőtt megszakadt a rádiókapcsolat az egyik F-16-osukkal, mely az ország déli részén, a szíriai határ közelében tartózkodott – jelentette be az Al Arabiya csatorna.
A török Hurriyet újság információi szerint, mielőtt a repülőgép eltünt volna a radarok képernyőiről, a gép pilótája az irányítóknak a következőt kiabálta: „kiugrom”. A Nur-hegységnél a kutató-mentő egységek már megkezdték a keresést.
Mint ismeretes, 2012 júniusában a török-szír határnál a szír légvédelem lelőtte a Török Légierő egyik felderítő RF-4E Phantomját. A lelőtt gép Latakiától nem messze a tengerbe csapódott, melynek személyzete az eset során életét vesztette. Akkor Damaszkusz azzal magyarázta tettét, hogy a török felderítő repülőgép szíriai területen repült, azonban Ankara ezt cáfolta, szerintük az eset a nemzetközi vizek felett történt.
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.