A Boeing a GE-t választotta partnerül a jövőgenerációs 777-es repülőgép fejlesztéséhez. „Azért döntöttünk a GE mellett, mert a velük történő együttműködés jelenti a legjobb megoldást a fejlesztési program, az ütemterv és a repülőgép teljesítménye szempontjából egyaránt\" - jelentette ki Bob Feldmann, a Boeing 777X jelzésű gépek fejlesztésére irányuló projekt alelnök-vezérigazgatója. „Olyan fejlesztési lehetőségeket tanulmányozunk, amelyek segítségével az elkövetkező legalább két évtized távlatában növelni tudjuk a jelenlegi 777-es hatékonysági mutatóit és megbízhatóságát, és a hajtóművek igen fontos elemei ennek a munkának. Célunk az, hogy a legversenyképesebb ajánlatot nyújthassuk ügyfeleinknek a nagy ikerfolyosós repülőgépek piacán.”
A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve
A Boeing 777-es a világ legsikeresebb ikerhajtómüves, nagy hatótávolságú repülőgépe. A gépek legújabb generációja, így a 777-300ER, a 777-200LR, valamint a 777-es teherszállító gépek is kizárólag a GE90-115B hajtómüvét használják, mely a világ legnagyobb teljesítményü sugárhajtómüveként uralja a hajtómüvek piacát. A hajtómü 2002-ben 127 900 font tolóerőt ért el a GE tesztpadján az Ohio-állambéli Peebles-ben. Ez több, mint a Titanic (46 000 font) és az első amerikai ürhajós, Alan Shepard ürhajóját magasba juttató Redstone rakéta (76 000 font) összesített tolóereje. Ennek a bravúrnak köszönhetően a GE90-115B a Guinness Rekordok könyvébe is bekerült.
A hajtómü az innováció és az alkalmazott tervezés terén is iskolapéldának számít. Szénszálas kompozitanyagból készült, másodpercenként több ezer fontnyi levegőt beszívó légcsavarlapátjai annyira kecsesek, hogy a New York-i Modern Müvészetek Múzeuma is beválogatott egyet Építészeti és Tervezési Kollekciójába.
A világ legnagyobb teljesítményü hajtómüve
A hajtómümag egyes részei a forradalmian új kerámia mátrixú kompozitanyagból készülnek majd. Az ezen anyagból készült alkatrészek a korszerü ötvözeteknél jóval magasabb hőmérsékleten, akár 2400 Fahrenheiten is müködőképesek. Az újításoknak köszönhetően a GE a jelenlegi GE90-es hajtómüvekhez képest 10 százalékos javulást tud elérni az üzemanyag-fogyasztás terén, és ezzel dollármilliókat takaríthat meg a légitársaságoknak.
November hónapban kültéri repülős programból már kevesebb van, így ehavi programajánlónkban többek között előadásokat és makettkiállítást tudunk Olvasóink figyelmébe ajánlani!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.