Az óriási személy- és teherforgalmat lebonyolító kabuli nemzetközi repülőtérnek van egy kicsi, de annál forgalmasabb része, az APRON–8 névre hallgató zóna, vagyis a repülőgépek és a helikopterek rakodó- és parkolóterülete.
Az ISAF itt, ebben a zónában végzi katonái fogadását és útnak indítását, valamint a hadi felszerelések is e ponton keresztül érkeznek Afganisztánba, illetve indulnak innen.
Ahhoz, hogy az itt dolgozók feladataikat zavartalanul végezhessék, szükség van a repülőtér őrzés-védelmét ellátó magyar katonák munkájára. A magyar kontingens őr- és biztosítószázadának katonái szolgálnak a beléptetőpontokon, ellenőrzik a belépni szándékozók jogosultságát, átvizsgálják a jármüveket; magyarán: megteremtik a feltételeket ahhoz, hogy a bázis területén dolgozók probléma nélkül végezhessék mindennapi munkájukat.
A repülésirányítók február hónapban is mindennap több tucatnyi gépnek adták meg a le- és felszállási engedélyeket. A gépek többsége a müveleti területre érkező katonákon kívül nagy mennyiségü logisztikai anyagot is szállított. Az APRON–8-ra egymás után érkeztek a kamionok, hogy megszabadítsák a gépeket terheiktől…
Az egyre több szállítási feladat része a „transition”, azaz az átadás folyamatának. Ennek keretében az ISAF erői átadják a területek, az államigazgatás, valamint a különböző stratégiai fontosságú gazdasági és infrastrukturális ágazatok ellenőrzését és felügyeletét az afgán biztonsági erőknek.
Fotó: MH KNR ŐBK
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.