2024. 03. 02. szombat
Lujza
: 394 Ft   : 364 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Felavatták Európa egyik legkorszerűbb légiforgalmi irányító központját

JETfly  |  2013. 02. 27., 16:07

2013. február 27-én, Budapesten felavatták Magyarország új légiforgalmi irányító központját, amivel célegyenesébe érkezett a magyar légiforgalmi szolgálat összesen 13 milliárd forintos beruházási programja. A csúcstechnológiával felszerelt új légi navigációs központ Magyarország, s egyben Közép-Európa légi közlekedési infrastruktúráját is tovább fejleszti, és hozzájárul a magyar légiforgalmi irányítás versenyképességének és hosszú távú önállóságának megőrzéséhez. A megnyitó az Európai Bizottság, az EUROCONTROL, valamint az EU Transzeurópai Közlekedési Hálózat Végrehajtó Hivatala képviselőinek jelenlétében zajlott.

A HungaroControl Zrt. ANS III elnevezésü, komplex fejlesztési programjának egyik eleme az új irányító központ megnyitása, ami erősíti az irányítás hatékonyságát, továbbá biztosítja, hogy a magyar légiforgalmi szolgálat hosszú távon is képes legyen megfelelni az uniós teljesítménycéloknak. Az új központot olyan magas színvonalú, innovatív eszközökkel és szoftverekkel szerelték fel, mint a világszerte elismert, a magyar irányítók igényei szerint fejlesztett MATIAS navigációs rendszer. Az ANS III megnyitása lehetőséget teremt arra, hogy a HungaroControl egy helyre telepítse innovációs vállalkozásait, létrehozva egy légiforgalmi K+F és szimulációs tudáscentrumot. A magyar irányítók a NATO felkérésére a tervek szerint már az új központból irányíthatják Koszovó magas légterének forgalmát, valamennyi feltétel teljesülése esetén.

A megnyitón Németh Lászlóné, nemzeti fejlesztési miniszter kiemelte: az ANS III program hosszú évekre előre megalapozhatja Magyarország és a HungaroControl szerepét a kontinens légi közlekedésének integrációs folyamataiban. „Mivel Magyarország a közép-európai térség fontos közlekedési csomópontja, ezért infrastruktúra-fejlesztése nemcsak magyar, hanem térségi és európai érdek is” – fogalmazott a miniszter, hozzátéve, hogy a közlekedésfejlesztés az Európai Unió és Magyarország számára is prioritás. A megnyitón a tárcavezető közremüködésével ünnepélyesen leállították a korábbi irányító központot, amelynek minden korábbi funkcióját sikeresen és zökkenőmentesen vette át a vadonatúj, világszínvonalú ANS III központ: az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.

Frank Brenner, az európai légiforgalmi szolgálatokat összefogó kormányközi szervezet (EUROCONTROL) főigazgatója példaértékünek nevezte az ANS III beruházást, és a nemzetközi összehasonlításban is kiemelkedően precíz technikai átállást. Brenner megerősítette, hogy az ANS III teljes kapacitással üzemel, és az átállás nem okozott késést a légitársaságoknak.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója hangsúlyozta: „a most megnyitott új irányító központ és a létrejövő budapesti tudáscentrum a térség légi navigációs fejlesztésén kívül ahhoz is hozzájárul, hogy a HungaroControl több lábon álló szolgáltató legyen, amelyik képes hosszú távon megőrizni önállóságát Európában, kiszolgálva a régió és a kontinens más szolgáltatóinak piaci igényeit is.”

A 13 milliárd forintból megvalósuló, közel tízezer négyzetméter alapterületü, háromszintes légi navigációs központ kivitelezéséhez az Európai Unió 6 millió euró értékü támogatást nyújtott a Transzeurópai Hálózatfejlesztési Terv (TEN-T) keretében, a források több mint 85 százalékát a költségvetési támogatásban nem részesülő HungaroControl önerőből finanszírozza.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 20., 13:30
2024 nyarán, több mint 60 év szolgálat után nyugdíjazzák a Svéd Légierő ikonikus típusát, az SK 60 kiképző repülőgépet. A haderőnem méltóképpen búcsúzik a típustól, melynek kapcsán az első információk már napvilágra kerültek.
2024. 02. 15., 11:20
A II. világháború vége felé számos olyan konstrukció született, amely már a kelet-nyugati szembenállás során állt hadrendbe. Jó példa erre a kéthajtóműves brit bombázó, amely kortársaitól eltérően hosszú és sikeres karriert futott be.
2024-02-22 15:17:46
Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár adott otthont annak az alapszintű légi vezetés és irányítás tanfolyamnak, amelyet a kalkari Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO akkreditált kiképző központja, valamint az MH Légierő Parancsnokság közösen szervezett.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 01., 15:47
Mintegy száznyolcvan kadét látogatott el az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz. A csapatlátogatás alkalmával statikus bemutatón és repülés közben is megcsodálhatták a JAS 39 Gripen vadászgépet.
2024. 03. 01., 12:33
A hetvenes évektől a Hughes OH-6-osa és továbbfejlesztett változatai több olyan üzemeltető figyelmét keltették fel szerte a világban, amelyek a dugattyús motoros helikoptereket akarták lecserélni gázturbinás típusra vagy ütőképesebb forgószárnyas képesség létrehozására törekedtek.
2024. 03. 01., 11:56
A Magyar Honvédség jövőjének alappillére.
2024. 02. 29., 13:13
Amióta több mint fél évszázaddal ezelőtt az emberiség meg­hódította a világűrt, egyetlen dolog nem változott az űrrakéták és az űrhajók újabb és újabb generációinak használata során.

  Legfrissebbek most

A Gripen legújabb generációjának számító E változatból Svédország mellett eddig csak Brazília rendelt, ezért a gyártó világszerte új vásárlókat keres: jelenleg európai, ázsiai és dél-amerikai országokkal zajlanak tárgyalások.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

Egyik új büszkeségünket, a Lynx páncélozott gyalogsági harcjárművet először a Magyar Honvédségben rendszeresítik – mondta Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter a tatárszentgyörgyi gyakorló- és lőtéren, február 27-én, kedden.