Vannak dolgok, amelyek felvetik a kérdést; szükség van-e állami finanszírozásra. Ilyenek - többek között - a múzeumok, vagy említhetjük a tömegközlekedést. Többen vannak azon a véleményen, hogy a „piac” dönt arról hová érdemes és hová nem befektetni. Egy elmélet szerint a társadalmi projektekbe fektetett állami támogatás a jövő nemzedéke számára teremt alapot. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a múzeumok a világon szinte sehol sem rentábilisak, azok fenntartásához közpénzeket használnak fel. Ennek ellenpéldáját láthatjuk Lettországban, ahol úgy döntöttek, hogy a csodálatos repüléstörténeti múzeumra nincs szüksége az államnak – miért? A múzeum jelenlegi állapotát tükröző képek megdöbbentőek. Megdöbbentőek annál is inkább, hogy amíg az országban a szovjet veteránok emlékműveire jut pénz, a múzeum megmentésére nincs.
A múzeum a rigai repülőtér termináljától 500 méterre található, amit akár gyalog is meg lehet közelíteni. A múzeumnak van egy internetes oldala is, amelyet már nagyon régen nem frissítettek. A múzeumot több mint 40 éve hozták létre, azonban annak finanszírozását 1997-ben leállították. A múzeumban található kiállított eszközök közül néhányat napjainkban megszállott nyugdíjasok próbálnak megmenteni. Azonban néhány megszállott kétkezi munkájával és a látogatók ritka adományaiból a technikai eszközöket lehetetlen megmenteni az enyészettől.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Először emelkedett levegőbe az első, Magyarországnak gyártott Gripen vadászrepülőgép Svédországban, 2005. február 16-án.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.