2025. 01. 19.
Márió, Sára
: 414 Ft   : 402 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Látogatóban a 43. harci alkalmazási és kiképző központban, Rjazanyban

JETfly  |  2012. 06. 26., 09:26

Vagyunk egy páran – na jó sokan, nagyon sokan – akik rajongunk a repülésért, szeretjük a kerozin „illatát”, szeretjük testközelből szemlélni a repülőgépeket. A dolognak egy „hátulütője” van, nem juthatunk el mindenhová, hogy hódolhassunk szenvedélyünknek. Ezúttal – ha csak virtuálisan is – de részt veszünk egy „press tour”-on, csatlakozunk orosz bloggerekhez és újságírókhoz. Uticélunk a Rjazanyban található 43. harci alkalmazási és kiképző központ.

A „press tour”-t – bármilyen lehetetlenül is hangzik – az orosz védelmi minisztérium sajtó klubja, illetve Bibko Vaszilij Vlagyimirovics ezredes szervezte.

A katonai bázis előtt egy ismerős, a légierő Tu-16 típusú bombázó repülőgép köszöntött bennünket. Az ismerkedést a tiszti étkezdében kezdtük, ami nagyon jól jött, hiszen megéheztünk. Jól főznek és több féle étel közül lehet választani.

Ebéd után következhettek a látnivalók a múzeumban, ahol rengeteg ritka fénykép, dokumentum és tárgy került kiállításra, köztük Iljusin egyenruhája, a Tu-16 típusú bombázó müszerfala, de látható egy légi utántöltéskor alkalmazott kosár is. Az első ilyen szerkezetek nagyon nehezek voltak, előfordult, hogy légi utántöltés végrehajtása közben komolyan megrongálták a repülőgépet. Kiállításra került Oroszország Hőse, V. S. Oszkin alezredes sisakja, aki meghibásodott repülőgépét saját élete feláldozásával kifordította lakóházak fölül.

Nílt nap a repülőtéren

A tárlók után a szabadtéri rész, a repülőgépek állóhelye felé vettük az irányt. Itt rögtön egy olyan legendával szembesültünk, mint az M-4, a világ első sugárhajtású nehéz stratégiai bombázó repülőgépe. A típus a fel- és leszállások végrehajtása közben nagyon „fogékony” volt a meghibásodásokra. Az üzemeltetés során a gépek mintegy egyharmada megsemmisült, aminek oka az volt, hogy a gép könnyen oldalára borult széllökés esetén, mivel a szárnyak alacsonyan helyezkedtek el. A gépek között látható volt még a Tu-95 típus, a Tu-22 több modifikációja, a Tu-16-os, a Tu-134 kiképző repülőgép, a a Mjasziscsev VM-T repülőgép, amely a Buran ürrepülőgépet is szállította.

A múzeum után az indítózónába sétáltunk, ahol több gépet is repülésre készítettek elő. Rendszeresen hajtanak végre a bombázók kiképzési repüléseket, hetente minimum három alkalommal. A repülés során először a bombázók emelkedtek a levegőbe, majd a szállítógépek következtek, amelyek az „afgán megközelítést és leszállást” gyakorolták. … és a végére megérkezett egy A-50 típusú légtérellenőrző repülőgép is.

Ezzel a repülőtér látogatás véget is ért számunkra, azonban mielőtt utunkra engedtek volna bennünket még egy finom vacsorára is vendégül látták a csoportot.

Mit lehet még mondani? A légierő – csodálatos!

Fotók: Maxim Grabilin

Galéria: Látogatóban a 43. harci alkalmazási és kiképző központban, Rjazanyban

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.