2005. május 11-én zuhant le a Magyar Légierő 02-es oldalszámú MiG-29B típusú vadászgépe, tehát pontosan nyolc évvel ezelőtt. A kecskeméti repülőnapra gyakorló gép jobboldali hajtóműve kigyulladt, majd leállt, a földről figyelmeztették a pilótát, Szabó „Topi” Zoltán századost, hogy ég a gépe, katapultáljon. Topi gyorsan felmérte a helyzetet, kivezette az égő Fulcrumot a reptér fölül, ezt követően sikeres gépelhagyást hajtott végre. A MiG-29-es a reptér mellett erdős-ligetes szántóföldi területen fúródott a földbe.
Az esetről a rákövetkező hétvégén megtartott JETFly bulin természetesen a JETfly csapata is megemlékezett, kissé humorosabb formában: a kórházat korábban elhagyó Topinak egy tortát adtunk át, melynek közepét egy marcipánból készült MiG-29-es „svanca” díszítette, olyan pozícióban, ahogy a lezuhant gép a földbe fúródott. A Fulcrum hajtómüveinek helyére két csillagszórós gyertya került, de stílusosan csak az egyiket gyújtottuk meg. Idézzük most fel a nyolc évvel ezelőtti balesetet és az azt követő bulit néhány felvétellel!
Az emlékezetes videó...
„Bármilyen élethű is a szimulátor, amellyel tizenöt alkalommal repültünk, mégsem közelíti meg a valós repülések adta élményeket” – számolt be élményeiről Asztalos István alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár repülésbiztonság főnöke, aki először emelkedhetett a magasba az első magyar KC-390 Millennium szállítógéppel.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.