Bulgária védelmi minisztere a közelmúltban jelentette be, hogy továbbra is hadrendben tartják kiöregedő Szu-25 típusú csatarepülőgépeiket. A típust üzemeltető bezmeri század várhatóan 2013-ig repülheti a gépeket. Eredeti tervek szerint a Szu-25-ösöket 2012 közepén vonták volna ki a hadrendből, de az újgenerációs, többfeladatú harci repülőgépek beszerzésére irányuló tender csúszása miatt továbbra is rendszerben maradhatnak.
Az eredeti tervekkel ellentétben – pénzügyi okok miatt - a tendert nem idén, hanem várhatóan 2013-ban indítanák: az új gépekkel az elavulttá vált MiG-21Bisz és a Szu-25-ös flottát váltanák le. A bolgár védelmi minisztérium 2011 januárjában kért ajánlatot Franciaországtól (használt Mirage 2000-5), Németországtól (Eurofighter Typhoon, Tranche 3 verzió), Svédországtól (JAS-39C/D Gripen) és az Egyesült Államoktól (Boeing F/A-18E/F, Lockheed Martin F-16A/B Block 25 vagy F-16C/D Block 50/52), továbbá Olaszországot is megkeresték (használt Eurofighter Typhoon, Tranche 1 verzió). Az ajánlatok folyamatosan érkeztek meg a 2011-es esztendő során, a tender kiírására azonban még várni kell a jelen helyzet szerint. Bulgária első körben nyolc új harci repülőgépet szerezne be, melyek párhuzamosan üzemelnének a modernizált MiG-29-esekkel. A későbbiekben további nyolc gép beszerzése lenne a cél, a korábban már kiválasztott típusból.
A bolgár védelmi minisztérium Védelmi Kutató Intézete által kidolgozott program alapján 12 Szu-25-ös maradhat hadrendben. A 2010-2011-ben üzemidő hosszabbításon átesett csatarepülőgépek repülésre való alkalmasságát a bezmeri technikai személyzet végezte: ennek keretein belül részletesen átvizsgálták a sárkányszerkezetek, hajtómüvek és egyéb felszerelések állapotát, megbízhatóságát. Ezek alapján az együléses Szu-25K-k 2013 augusztusáig, a kétüléses Szu-25UBK-k pedig 2014 márciusáig maradhatnak hadrendben.
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.