Oroszország Habarovszki területén lezuhant egy Szu-30 típusú, kéthajtóműves, negyedik generációs nehéz vadászbombázó. A repülőgép mintegy 130 km-re Komszomolszk-na-Amure-tól zuhant le. A gép kétfőnyi személyzete katapultált, egyikük azonban megsérült.
Információk szerint a repülőbaleset 2012. február 28-án, moszkvai idő szerint 10 óra 20 perckor következett be. A repülőgép a helyi repülőgépgyártó cég állományába tartozott és éppen próbarepülést hajtott végre. A Szuhoj cég megerősítette a baleset tényét, azonban pontosította, hogy a gép nem kísérleti, hanem kiképzési repülést hajtott végre.
A balesetet szenvedett gép pontos modifikációja jelenleg nem ismert.
A Gagarin nevét viselő Komszomolszki Repülőgépgyártó Termelési Egyesülés (KnAAPO) Komszomolszk-na-Amure-ban található gyára a típus két verzióját – Szu-30MK és Szu-30MK2 – gyártja.
A Komszomolszk-na-Amure közelében történt baleset volt az első a Szu-30 típus történetében Oroszország területén, míg összességében ez volt a negyedik. 1999-ben Franciaországban, Le Bourget-ban zuhant le egy Szu-30-as, a pilóták sikeresen katapultáltak. Az utóbbi két évben az Indiai Légierő veszített el két Szu-30MKI típusú gépet (2009 novemberében és 2011 decemberében), a személyzetek ez esetekben is katapultáltak.
A legfrissebb információk szerint a ma délelőtt (moszkvai idő szerint) lezuhant vadászbombázó egy Szu-30MK2 típusú repülőgép volt. Szakértők elsődleges véleménye szerint a balesetet a vadászbombázó ellenőrző rendszerében bekövetkezett meghibásodás okozta.
Információk szerint a meghibásodás akkor következett be, amikor a Szu-30MK2 vadászbombázó elemelkedett a fel- és leszállópályától a felszállás végrehajtásakor. A repülőgép rendellenes bedőlését a személyzet azonnal észlelte, azonban úgy gondolták, hogy a probléma csak ideiglenes. A probléma azonban nem szünt meg, sőt az tovább erősödött, aminek következtében a repülőgépet nem lehetett megfelelően irányítani.
A Szu-30MK2 roncsa
A vizsgálatot végző csoport képviselője beszámolt arról, hogy a gép személyzete a repülés korai szakaszában jelentést tett hajtómütüzről. A személyzet, Kirilin alezredes és Gorskov százados a jelentés után kapott utasítást a katapultálás végrehajtására. Mindketten tapasztalt berepülőpilóták.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.