Az amerikai Locheed Martin a napokban - a Singapore Airshow-on - egy újabb verziójú F-16-os fejlesztését jelentette be – írja a Flightglobal. Az új F-16-os az F-16V „Viper” nevet kapta, melyet AESA (Active Electronically Scanned Array) radarral és a legkorszerűbb fedélzeti rendszerekkel látnak el. A gyártó hozzátette, hogy bármely verziójú F-16-os átépíthető, tehát Viper képességekkel ruházható fel.
Az „új” típus technikai jellemzőiről egyelőre nem hoztak nyilvánosságra információkat. Azt sem lehet egyelőre biztosra tudni, hogy melyik gyártó AESA radarja kerülhet a 16-osba, a Northrop Grumman SABR (Scalable Agile Beam Radar), vagy a Raytheon RACR (Advanced Combat Radar) fejlesztése.
Vélhetően az AESA radarok kiválasztásánál nagy szerepet játszik a tajvani és a dél-koreai tender is.Mint ismeretes, az Egyesült Arab Emirátusok Block 60-as F-16-osaiban, mely a jelenleg legkorszerübb hadrendben álló verzió, APG-80-as radar van. Az új fejlesztés alapja információk szerint az indiai MMRCA tenderen elbukott F-16IN.
A Lockheed Martinnak azonban nem ez volt az egyetlen újdonsága a Singapore Airshow-on.A F-16-os mellett elővették a jól bevált C-130J Super Herculest is. George Standridge, a vállalat képviseletében, két újabb verziójú C-130-ast jelentett be, a C-130XJ-t (Expandable J) és az SC-130J-t (Sea Herc). A C-130XJ a Super Hercules egy olcsóbb, úgymond „fapados” verziója, természetesen ugyanazon korszerü fedélzeti rendszerekkel és hajtómüvekkel. A SC-130J Sea Herc egy tengerészeti járőrgép, mellyel a jelenleg hadrendben álló P-3 Orionok leváltását célozták meg.
Újabb mérföldkövet jelentő esemény a Magyar Légierőnél: 2024. szeptember 5-én, csütörtökön, megérkezett végleges állomáshelyére, az MH. vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárhoz, a Magyar Légierő első KC-390-es szállító repülőgépe. Helyszíni beszámolónk!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.