2024. 03. 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
: 396 Ft   : 367 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Késik a bolgár MiG-29-esek modernizálása

JETfly  |  2003. 05. 20., 18:23

A Bolgár Légierő reményei szerint július végére újra szolgálatba állhat hat üzemidő hosszabbításon átesett MiG-29-esük.

A bolgár Védelmi Minisztérium 2002. március 27-én írt alá szerződést az RSK MiG-gel 20 BVVS Fulcrum modernizálásáról. Azonban 2002 végén, 2003 elején felfüggesztették a munkákat, mivel a bolgárok szerint az RSK MiG nem teljesítette a kötelezettségeit, valamint vita támadt a hajtómüvek nagyjavításának licenc jogai és a bolgár alvállalkozóval, a TEREM-mel való munkamegosztás körül. 2002 novemberében a bolgár védelmi miniszter, Nyikoláj Szvinarov figyelmeztetett, hogy lépéseket fognak tenni a szerződés érvénytelenítésére, ha az orosz fél újabb anyagi követelésekkel áll elő a TEREM hajtómü nagyjavítási jogosultságaival kapcsolatosan, amely a szerződés részét képezi. Az „új követelményeket” tartalmazó dokumentumért kért összeg állítólag 20 millió amerikai dollár, ami tartalmazza a „know-how” és a szükséges eszközök átadását a TEREM részére. Ha az RSK MiG az új határidőig, 2003. július 30-ig nem teljesíti hat Fulcrum repülőképes állapotba történő helyreállítását, 10 millió dolláros kötbért kell fizetnie, és el kell fogadnia a szerződés felmondását.

Úgy tudni, hogy már véglegesítették a Fulcrumok limitált avionikai modernizációjának konfigurációját (ami csak új navigációs berendezésekre, kommunikációs eszközökre és IFF-re korlátozódik a NATO interoperabilitásnak megfelelően), de részletek nem kerültek nyilvánosságra. Az avionikai berendezések fő szállítója a francia Thales Avionics lesz, míg a rendszerek integrációját az RSK MiG-gel közösen végeznék. A szerződés ezzel kapcsolatos anyagi részletei sem ismertek. Hogy javítson ajánlatán, kompenzálja a késést és ellensúlyozza a rossz hírverést, az RSK MiG felajánlotta egy vegyes vállalat létrehozását, amely egyéb országok MiG-21-eseinek, MiG-23-asainak és MiG-29-eseinek karbantartásával foglalkozna. Bolgár részről a védelmi minisztérium felügyelete alá tartozó TEREM javító vállalat venne részt a vegyes vállalat alapításában. Az erről szóló tárgyalások várhatóan ebben a hónapban kezdődnek. Nyilvánosságra került, hogy az RSK míg felelne a marketingért és a „know-how”, valamint az alkatrészek biztosításáért, a TEREM plovdivi Georgij Benkovszki üzeme pedig végezné a sárkányokon és hajtómüveken végzendő munkákat.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 18., 16:21
Az elmúlt napokban több friss hírt is olvashattunk az MH Kiss József 86. Helikopterdandárról, többek között arról is, hogy először ugrottak ejtőernyősök a H225M típusú közepes, többcélú forgószárnyasból.
2024. 03. 12., 13:39
A Pilatus svájci repülőgépgyártó a közelmúltban jelentette be, hogy a PC-21 típusú kiképző repülőgépekből álló globális flottája elérte és meghaladta az 500 000 repült órás történelmi mérföldkövet.
2024. 03. 06., 11:10
Ritka eset, amikor egy repülőgép-típus beszerzése világpolitikai jelentőségű alkudozások központi témája lesz. Márpedig pont ennek lehettünk szemtanúi, lassan több, mint egy esztendeje. A török taktika bevált, Svédország NATO-tagságának támogatásáért cserébe 23 milliárd dollárért 40 F-16V Block 70 Viper megvásárlására, és 79 Falcon felújítására kapnak lehetőséget.
2024. 03. 05., 12:25
Több évtizedes elmaradást pótolva a Honvédelmi Sportszövetség 2024-ben útjára indította a Honvéd Kadét Pilóta Programot, amelynek elsődleges célja a Magyar Honvédség légiereje számára a minőségi utánpótlás biztosítása.
2024-03-21 13:58:05
Modern helikopterek váltják a régi eszközöket a Magyar Honvédség kutató-mentő szolgálatában – jelentette be a honvédelmi miniszter. Szalay-Bobrovniczky Kristóf hozzátette: a napokban a régi típusú Mi-17-es helikoptereket a modern H145M forgószárnyasok váltották fel.
2024-03-21 09:15:14
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  
2024-03-05 10:15:09
2024. március 4-én, hétfőn, Gróf Gergely ezredes, a kecskeméti MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoka tartott tájékoztatót, melyben többek között a bázison jelenleg zajló elektronikai hadviselési gyakorlatokról, valamint a Magyar Légierő Gripen flottájának idei évre tervezett feladatairól is hallhattunk információkat.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 03. 25., 11:58
A magyar és a svéd kormány korszakos megállapodást kötött, ugyanis a már meglévő vadászgépek mellé négy új JAS-39 típusú vadászbombázóval bővül hazánk repülőgépflottája.
2024. 03. 25., 10:41
2024. 03. 22., 09:25
A máltai Universal Air március 26-ától hetente kétszer indít légijáratokat Pécs-Pogány reptérről a Málta–Pécs–München útvonalon.
2024. 03. 20., 09:21
A nyolcvanas évek második felében, a Tomcat üzemeltetés csúcspontján, az amerikai haditengerészet 22 elsővonalbeli (repülőgép-hordozós) százada repülte az F-14-est, megosztva a csendes-óceáni és az atlanti-óceáni flotta hordozói között.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Dánia - az F-35-ösök érkezésével - folyamatosan vonja ki a hadrendből F-16-os vadászbombázóit, melyek értékesítését már korábban meghirdették. A lehetséges vásárló kilétét a napokban hozták nyilvánosságra.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin