2017. 09. 21. csütörtök
Máté, Mirella
: 308 Ft   : 257 Ft Benzin: 366 Ft/l   Dízel: 376 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőgép jövőkép a U.S. Navy-nél

JETfly  |  2012. 01. 20., 14:55

Az Amerikai Haditengerészet tervei szerint néhány évtizeden belül jelentős változások történhetnek a repülőegységeken belül, melyek nagyban átalakítják majd a mostani képet. Mindezt egy „Naval Aviation Vision 2012” nevű dokumentumban fejtették ki bővebben, ahol leírták azt is, hogy a jelenlegi repülőegységek gerincét alkotó F/A-18E/F Super Hornet és az EA-18G Growler gépeket 2032-re már el kell kezdeni leváltani újabb típusokkal.

A Super Hornetek leváltására a haditengerészet különböző lehetőségeket mérlegel, így a váltótípus lehet akár pilóta nélküli gép, vagy esetleg olyan, mely opcionálisan üzemelhetne pilótával is. A gépek 2025 környékén érik el az élettartamuk végét, az új típusnak addigra kell üzemképessé válnia. Az EA-18G helyzetéről a dokumentumban kevesebb szó esik, mindössze annyi tudható, hogy 20 év múlva ez a gép is cserére érett lesz, de hogy milyen típus repül majd a jövőben a Growler szerepkörében, azt nem részletezik.

Ezeken felül, tervben van egy új, repülőgép-hordozóról üzemeltethető, pilóta nélküli felderítő és csapásmérő (röviden: UCLASS) repülőgép integrálása is a hajófedélzetre. Ennek 2018 környékére kéne megvalósulnia, és hordozónként 4-6 gépről lenne szó, melyek a korábbi X-47B programban alkalmazott elemeket és technológiákat is használhatnák.

X-47B

X-47B

A felsorolásból természetesen nem hagyható ki az F-35C sem, ezekkel a gépekkel is számol a jövőben a haditengerészet, azonban a merevszárnyú típusok mellett a forgószárnyasok is jelentős vérfrissítésen esnének át.

Az MH-60 típus helyét a jövőben egy teljesen új gép venné át, csakúgy, mint a Fire Scout pilóta nélküli helikopterekét és az MH-53E Sea Dragonokét is, utóbbi esetében a dokumentum szerint a váltótípusnak 2026 kell készen állnia.

A tengerészgyalogság 2032-ig tervez szolgálatba állítani egy pilóta nélküli, utánpótlást biztosító repülőgépet, emellett pedig a teljes távolról irányított drón állományát lecserélné. A Navy a Global Hawk-okat még 2032-ben is üzemeltetné.

A kiképzőegységeknél kisebb lenne a változás, ugyanis a T-6 és T-45C gépek továbbra is üzemelnének a TH-57 helikopterekkel egyetemben, de a T-44 és TC-12B turboprop kiképzőgépek leváltásra kerülnek. A tengerészgyalogság a C-20, a haditengerészet a C-26D és az UC-12 flottát is lecserélné a jövőben, illetve a C-2 Greyhound gépek helyét is egy új típus venné át 2026-tól.

Végül nem feledkeztek meg a Navy-nél szolgáló agresszorokról sem. Az F-5-ösök és F-16-osok helyét a tervek szerint 2025-től venné át a váltótípus.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2017. 09. 18., 13:38
Oroszország és Kazahsztán szerződést írt alá további 12 Szu-30SzM beszerzéséről, nyilatkozta Vlagyimir Kozsin, az orosz elnök haditechnikai együttműködés kérdésben illetékes tanácsadója a TASZSZ orosz hírügynökségnek.
   MÁSOK ÍRTÁK
2017. 09. 20., 11:54
A hihetetlen történet 1951. november 19-én kezdődött. Ezen a szeles, barátságtalan, őszi napon szállt fel a Erdingből, Németországból egy amerikai felségjelű C-47A típusú repülőgép, amely a belgrádi amerikai nagykövetségre szállított csomagokat.
2017. 09. 20., 11:02
Megjelent a járattörlések kétheti listája. Meddig tart az egy év? O'Leary szerint nem vesztik el az utasokat, de a rivális cég erősen szívja át – a pilótáit.
2017. 09. 19., 09:29
A tervek szerint már 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak, 2019-től pedig újak beszerzése is megkezdődhet.
2017. 09. 19., 09:17
Retro légiharc, román sólymok és a palástorsó. Ancsa-dörej, vitorlázó suhogás, Li-2-es királynő, tüzköpő Csirkecomb, anyósok a levegőben.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A jelenlegi információk szerint nemsokára ismét a magyar égboltot fogják karcolni az ék alakú felségjelzéssel ellátott Mi–24-esek.