A „Jetman” és „Fusionman” néven ismertté vált Yves Rossy nem ismeretlen a repülés rajongói körében. A svájci úriember számos dologgal hívta már fel magára a figyelmet. A hátára erősített, maga fejlesztette és készítette hajtóművekkel felszerelt szárnyával korábban átrepülte már a Genfi-tavat, a La Manche-csatornát, valamint a Grand Canyont is. Most azonban túlszárnyalta korábbi teljesítményeit.
Az 52 éves Yves Rossy repülő pályafutását, mint katonai repülőgép-vezető kezdte, Hawker Hunter, valamint Mirage III típusú vadászrepülőgépeken repült, majd katonai pályafutását befejezve a svájci légitársaságnál helyezkedett el, ahol Boeing és Airbus típusú utasszállító repülőgépeken repült.
Yves Rossy álma azonban mindig is az volt, hogy megpróbáljon a „legtermészetesebb” módon repülni, megszabadulva mindazoktól a bonyolult „mellékes dolgoktól”, amelyek egy repülőgép elengedhetetlen hozzátartozói.
A hosszas fejlesztőmunka, a hajtómüvek, a szárnyak folyamatos optimalizálása után 2008 májusában került sor az első hivatalos repülésre a svájci Alpokban.
2008 szeptemberében, 99 évvel Louis Blériot repülése után Yves Rossy – akit a világ már JETMAN-ként ismert ‑ átrepülte a La Manche-csatornát, majd ez év májusában 8 perc alatt átrepült a Grand Canyon felett.
Pár napja, 2011. november 26-án azonban korábbi teljesítményeit is túlszárnyalta. Ezúttal ismét hazájában, Svájcban kápráztatta el a világot. A Rakétaember csatlakozott a Breitling L-39 Albatros típusú gépekkel repülő csoportjához, amelyekkel 10 percen keresztül repült kötelékben az Alpok felett.
A horvát védelmi minisztérium hivatalos bejelentése értelmében, 2024. december 1-től már nem a MiG-21-esek védik az ország légterét, a típus búcsújával egy korszak véget ér Európában.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.