2025. 03. 25. kedd
Irén, Írisz
: 398 Ft   : 368 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

JETfly  |  2011. 11. 23., 10:50

Az MH Légi Vezetési és Irányítási Központ (MH LVIK) meteorológiai központja november 28-tól átveszi a repülésmeteorológiai feladatokat az MH Geoinformációs Szolgálattól. Az erről szóló jegyzőkönyvet, ünnepélyes keretek között, november 22-én írták alá. Ezzel Veszprém országos szintű repülésmeteorológiai központtá válik, mivel a továbbiakban a repülőterek számára innen biztosítják a szükséges meteorológiai információt.

A rendezvényen Tóth László okleveles mérnök ezredes, az MH Geoinformációs Szolgálat (MH GEOSZ) szolgálatfőnöke rövid beszédében felidézte azt a folyamatot, amely a néhány évvel ezelőtti elhatározástól egészen a mostani megvalósításig tartott. Hangsúlyozta: a feladatok átadásával a szolgálat további erőforrásokat tud mozgósítani a meteorológiai támogatás fejlesztésének érdekében. Hozzátette: Veszprémben szakmailag jól képzett állomány kezdi meg a munkát, és a központ az eddigieknél hatékonyabbá teszi a haderő repülésmeteorológiai támogatását.

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

Szücs József mérnök ezredes, az MH LVIK parancsnoka elmondta: a központ állománytáblájának feltöltését követően a technikai feltételeket is meg kellett teremteni ahhoz, hogy a szervezet létrejöhessen. Kiemelte: noha a feladatok átadás-átvétele „valaminek a végét” is jelentheti, valójában az MH GEOSZ, az új központ és a repülőterek közötti kölcsönös együttmüködés fog folytatódni, amelybe mindenképpen szeretnék aktívan bevonni az Országos Meteorológiai Szolgálatot (OMSZ) is.

Dr. Bonta Imre, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) előrejelzési főosztályvezetője bejelentette: megújul az OMSZ és a Honvédelmi Minisztérium közti együttmüködés. Ennek keretében az OMSZ az újonnan kifejlesztett meteorológiai modelljével is segíti a haderő meteorológiai szakágának munkáját. A másik újdonság, hogy a közeljövőben a szolgálat által kifejlesztett, új, modern megjelenítő rendszerbe − közös fejlesztés keretében − szeretnék beintegrálni a NATO meteorológiai információs rendszerének adatait is.

A rendezvényen jelen lévő Sáfár Albert dandártábornok, az MH Összhaderőnemi Parancsnokság légierő haderőnem főnöke újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a meteorológiai központban tizenhét fő dolgozik, huszonnégy órás szolgálatot ellátva. Az állomány összegyüjti és feldolgozza a NATO illetékes szervezeteitől, az OMSZ-től érkező, illetve a katonai repülőtereken mért adatokat; elemzi, majd továbbítja azokat.

Az átadás-átvételt követően a résztvevők megtekintették a Sziklában található meteorológiai központot.

A repülésmeteorológia központja: Veszprém

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.